Technik organizacji reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zajmuje się zbieraniem informacji na temat zleceniodawcy i jego oczekiwań, opracowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, przygotowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, przygotowuje usługi reklamowe.
Miejsce pracy:
w działach marketingu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń, działach promocji środków masowego przekazu, agencjach i studiach graficznych, agencjach d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (Public Relations), w środkach przekazu: prasa, radio, telewizja.
Kwalifikacje w zawodzie technik organizacji reklamy:
AU.29. Sprzedaż produktów i usług reklamowych.
AU.30. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej.
Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym:
- Marketing w działalności reklamowej.
- Sprzedaż w reklamie.
- Język obcy w działalności reklamowej.
- Działalność gospodarcza w reklamie.
- Elementy prawa, etyki i psychologii w reklamie.
Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym:
- Organizacja sprzedaży reklamy.
- Projektowanie kampanii reklamowej.
Praktyki zawodowe w mediach lokalnych i agencjach reklamowych.