8 października rozpoczęła szkolenie zawodowe kolejna grupa uczniów zdobywających zawody technika mechatronika i mechanika. Przez 2 tygodnie będą doskonalili umiejętności projektowania CAD/CAM w programie Catia v.5. Program umożliwia tworzenie modeli 3D, projektowanie elementów mechanicznych i przygotowywanie programów dla maszyn sterowanych numerycznie. Opiekę nad młodzieżą sprawują p. Grażyna Kmiotek i p. Aneta Troszczak.
Partnerem hiszpańskim w projekcie jest organizacja pośrednicząca EuroMind, z którą szkoła współpracuje od kilku lat. Koordynatorem w Hiszpanii jest Jakub Kubicki. Szkolenia zawodowe odbywają się w hiszpańskich szkołach zawodowych: Colegio Saleziano San Pedro i Salesiano Trinidad w Sewilli.
Każdy uczestnik projektu otrzymuje dokumenty potwierdzające odbycie praktyki zawodowej i zdobycie umiejętności zawodowych tj. Europass Mobilność. Szkoła w realizacji projektów wykorzystuje także Europejski system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET – European Credit System for Vocational Education and Training), który jest inicjatywą Unii Europejskiej, umożliwiającą obywatelom państw europejskich łatwiejsze zdobywanie kwalifikacji zawodowych (świadectw, dyplomów), a przez to wspierać mobilność zawodową oraz uczenie się przez całe życie.
Dla wszystkich uczestników projektu przygotowano ciekawy program kulturowy, w ramach którego młodzież poznaje kulturę, zabytki kraju goszczącego. W Sewilli nie brakuje zabytków i atrakcji turystycznych. Katedra Giralda, Pałac Alcazar i jego ogrody , Złota Wieża, Muzeum Sztuk Pięknych to stałe pozycje programu kulturowego. Młodzież dodatkowo w dni wolne od praktyk odwiedza również Kadyks, Malagę czy portugalską Tawirę.
Wyjazd młodzieży w ramach programu Erasmus+ to wspaniałe doświadczenie: nauka zawodu, poznawanie kultury kraju goszczącego, test umiejętności językowych i wiele innych korzyści wynikających z podróżowania, poznawania ludzi czy radzenia sobie w codziennych sytuacjach za granicą. Uczniowie nie ponoszą żadnych kosztów. Wszystkie koszty związane z pobytem uczniów na praktykach, pokrywane są z pozyskanych funduszy programu Erasmus+. Realizacja projektu to zawsze duże, odpowiedzialne wyzwanie dla szkoły, ale mamy w tym już wieloletnie doświadczenie. Mogę z dumą powiedzieć, że zagraniczne praktyki to stała pozycja w ofercie mojej szkoły. Od 4 lat realizujemy duże projekty i każdy zawód, w którym kształcimy naszych uczniów bierze udział w projekcie - posumowała Dyrektor Szkoły Grażyna Małecka.
Nasza szkoła od lat skutecznie pozyskuje fundusze unijne. Realizowane projekty wzbogacają szkołę o nowoczesne środki dydaktyczne i wyposażenie, a także wzbogacają uczniów o nowe doświadczenia w zakresie praktyk zawodowych, certyfikowanych szkoleń i kursów, umiejętności kluczowych. Rok szkolny 2018/2019 obfituje w różnorodne wydarzenia finansowane z funduszy unijnych. Na stałe zagościł w szkole program Erasmus+, w ramach którego organizowane są szkolenia i praktyki zagraniczne dla uczniów i nauczycieli. W b.r. szkolnym równolegle realizowane są 2 projekty: konkurs 2017 Polak – Europejczyk – dobry fachowiec! i konkurs 2018 Europejska mobilność – dobra inwestycja!. Dzięki nim 160 uczniów wyjedzie na zagraniczne praktyki zawodowe do Hiszpanii, Irlandii i Portugalii. Projekty te to efekt pracy zespołu projektowego: p. Beaty Sławińskiej-Kopyś i p. Grażyny Kmiotek.
„Polak – Europejczyk – dobry fachowiec! - to dwuletni projekt, którego celem jest podniesienie jakości i atrakcyjności kształcenia zawodowego, dostosowanie kształcenia do standardów UE, rozwój kompetencji zawodowych i językowych uczestników. Zaplanowano w nim staże zagraniczne dla pięciu 16-osobowych grup. Pierwsza grupa – techników spedytorów praktykowała w lutym 2018 r. w Portugalii. Kolejna 16 - osobowa grupa uczniów kształcąca się w zawodzie technik informatyk w pierwszych 2 tygodniach września odbyła szkolenie zawodowe w Hiszpanii. W salezjańskiej szkole zawodowej uczniowie zdobywali wiedzę z zakresu programowania aplikacji mobilnych oraz byli z „wizytą” studyjną w startupowej firmie SYCKET, podczas której poznali „od kuchni” funkcjonowanie firmy informatycznej specjalizującej się w programowaniu. Dowiedzieli się, jak realizuje się projekty informatyczne, jak współpracuje z klientem, a przede wszystkim, jak wygląda praca na stanowisku programisty. Młodzieży towarzyszyło 2 opiekunów ze szkoły: p. Grażyna Franczyk i p. Marzena Cukierska.