W dniach 21-27 marca 2022 r. obchodziliśmy Global Money Week (GMW) – Światowy Tydzień Pieniądza. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem pod ,,Zadbaj o swoją przyszłość, mądrze zarządzaj pieniędzmi” (Build your future, be smart about money). Hasło to podkreśla, jak ważne przy podejmowaniu decyzji finansowych jest myślenie o swojej przyszłości.
Organizatorem kampanii GMW jest Międzynarodowa Sieć ds. Edukacji Finansowej działająca przy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju - OECD/INFE. GMW jest coroczną międzynarodową kampanią informacyjną na rzecz dbania o to, by młodzież zyskiwała świadomość finansową i stopniowo rozwijała wiedzę, umiejętności, postawy i nawyki niezbędne do podejmowania racjonalnych decyzji finansowych.
W 2022 r. kampania GMW obchodzi swoje 10-lecie. Dotychczas od 2012 r. w GMW wzięły udział ponad 53 miliony dzieci i młodzieży ze 176 krajów na całym świecie, przy zaangażowaniu ponad 16 tysięcy instytucji, pośród których znajdują się m.in. banki centralne, instytucje nadzorujące krajowe rynki finansowe, ministerstwa finansów, ministerstwa edukacji, organizacje społeczności lokalnej i regionalnej, ośrodki badawcze, uczelnie wyższe, a także szkoły na wszystkich etapach edukacyjnych.