Open menu
Budynek szkoły
Microsoft OFFICE 365
Szkoła z Klasą 2.0
Sala gimnastyczna
Szkolenia CISCO
Microsoft AZURE
Pracownia mechatroniczna
Pracownia elektryczna
Pracownia sieci komputerowych

logo uczen 

Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz szkolenia kadry kształcenia zawodowego

Głównym celem projektu jest rozwój kompetencji zawodowych i kluczowych poprzez realizację działań polegających na mobilności ponadnarodowej. Wspomniane wyżej mobilności będą się odbywały na zasadach obowiązujących w programie Erasmus+. Szacuje się, że dzięki projektowi ok. 5 tys. osób zostanie objętych wsparciem w ramach programów mobilności ponadnarodowej; ok. 4,5 tys. osób zdobędzie nowe kompetencje zawodowe, a 4 tys. uczniów i absolwentów będzie miało większe szanse na znalezienie zatrudnienia.

2015-1-PL 01-KA102-016123 - Młody Europejczyk - mobilny, wszechstronnie wykształcony fachowiec !; PO WER VET finansowany z EFS; okres realizacji od 2015-12-31 do 2017-12-30

W projekcie weźmie udział  101 uczniów kształcących się w zawodach:

  1.          technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej,
  2.          technik mechatronik,
  3.          technik informatyk,
  4.          technik spedytor,
  5.          technik logistyk,
  6.          technik organizacji reklamy,
  7.          technik obsługi turystycznej.

Partnerami w projekcie są trzy instytucje:

  • hiszpańska  euroMind,
  • grecka Anadrasis Initiative Information
  • włoska YouNet.

Uczniowie w 6 grupach wyjadą na 2-tygodniowe, zagraniczne staże. Praktyki odbędą się w Hiszpanii w miejscowościach Ubeda i Sewilla, w Grecji w Ermupolis oraz we Włoszech w Bolonii.

Cele projektu to: zwiększenie mobilności edukacyjnej młodzieży, umożliwienie  zdobycia umiejętności i kompetencji praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej, promocja zbliżenia europejskich systemów kształcenia i szkolenia zawodowego, zmierzająca do standaryzacji, a także poszerzenie kompetencji językowych i międzykulturowych.

Dla zawodu technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej i technik informatyk  zostanie zastosowany system ECVET, którego celem jest promowanie mobilności edukacyjnej w celu zwiększenia atrakcyjności kształcenia zawodowego oraz ułatwienie transferu i uznawania kompetencji zawodowych między państwami członkowskimi UE. Na potrzeby systemu ECVET euroMind w porozumieniu  z dyrekcją szkół zawodowych Los Salesianos Triana jak również szkołą zawodową SAFA i w ścisłej współpracy z nauczycielami przedmiotów zawodowych tychże placówek (informatyka i elektryka – odnawialne źródła energii - technologia) opracował programy praktycznych szkoleń, które będą realizowane na terenie warsztatów tychże szkół dysponujących nowoczesnym wyposażeniem. Program zajęć obejmować będzie również wizyty obserwacyjne w firmach związanych bezpośrednio z daną tematyką. W przypadku dziedziny związanej z energią odnawialną jest to obserwacja w elektrowni słonecznej Abengoa.

Technicy informatycy będą obserwować codzienną pracę programistów i kreatorów aplikacji mobilnych na różnego rodzaju typu komórki - programowanie systemów Android.  Technicy organizacji reklamy będą tworzyli projekty grafiki przestrzennej o charakterze marketingowym. Najlepszy projekt zostanie wydrukowany w Centrum Innowacji i Rozwoju IDEAL przy użyciu drukarki 3D. Technicy mechatronicy udoskonalą swoje umiejętności programowania frezarki sterowanej numerycznie w systemie CAD/CAM. Praktyki dla techników obsługi turystycznej zorganizowano w atrakcyjnym geograficznie i turystycznie miejscu na greckiej wyspie Syros, która jest stolicą Cyklad.

EU flag-Erasmus vect POSCelem projektu jest zwiększenie mobilności zagranicznej nauczycieli i pracowników administracji szkoły w celu podniesienia umiejętności językowych kompetencji zawodowych, poprzez wymianę doświadczeń z instytucjami edukacyjnymi w Wielkiej Brytanii i udział w kursie językowym.

 

 

Cele szczegółowe projektu to:

  • wzrost znajomości języka angielskiego wśród uczestników projektu;
  • zdobycie nowych umiejętności zawodowych przez uczestników projektu w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii ICT i zwiększenie wykorzystania tworzenia Otwartych Zasobów Edukacyjnych,
  • zdobycie wiedzy na temat "Przedstawicielstwa rodziców w procesie zarządzania szkołą w angielskim systemie oświaty -Stowarzyszenia Rodziców i Nauczycieli (Parent Teacher Association -PTA)
  • rozwijanie wspólpracy międzynarodowej w edukacji.

Projekt skierowany jest do 20 nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych oraz 4 pracowników kadry administracji. Beneficjenci są nauczycielami dyplomowanymi z wieloletnim doświadczeniem pedagogicznym oraz pracownikami administracji z wykształceniem wyższym ekonomicznym. Projekt odpowiada na potrzeby szkoły, która zabiega o to, aby zwiększyć atrakcyjność kształcenia zawodowego i podnieść jego jakość. Zasadniczym elementem tego działania jest kompetentny, otwarty, mobilny, kreatywny, znający języki obce, swobodnie poruszający się na rynku pracy pracownik. Zatem głównym efektem projektu jest podniesienie kwalifikacji językowych i zawodowych nauczycieli i pracowników administracji szkoły, poznanie i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań pedagogicznych, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych stosowanych w innych krajach, poprzez udział w kursie języka angielskiego i job shadowing w szkole partnerskiej. Nauczyciele poznają brytyjski system edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa zawodowego i organizacji kursów zawodowych. Projekt przyczyni się do zwiększenia kompetencji nauczycieli w zakresie znajomości języka angielskiego, wpłynie na poprawę komunikacji z partnerami i zaowocuje lepszą wymianą doświadczeń. Udoskonalenie umiejętności językowych w zakresie języka angielskiego ułatwi nauczycielom korzystanie z dostępnych w Internecie darmowych narzędzi i materiałów, które w większości wymagają znajomości języka angielskiego, np. Khan Academy, Pow Toon (tworzenie prezentacji multimedialnych, wykorzystanie bogatego zestawu szablonów), Learning Apps.org (tworzenie interaktywnych aplikacji do wykorzystania na lekcjach), www.glogster.com (tworzenie interaktywnych plakatów), www.zondle.com (tworzenie gier edukacyjnych) itp. Ułatwi również korzystanie z platformy e-Twinning, dzięki której nauczyciele i uczniowie będą mogli wymieniać się informacjami i materiałami do nauki, utrwalą i zacieśnią współpracę.
Projekt jest realizowany we współpracy z Polaris EU Enterprise Limited i szkołą City of Wolverhampton College.

 

UCZESTNICY PROJEKTU:

I GRUPA

  1. Leszek Garbala
  2. Justyna Kaczmarczyk
  3. Marzena Koriat 
  4. Justyna Kosmala
  5. Agnieszka Kwapisz
  6. Grzegorz Lech
  7. Marzena Rafalska
  8. Emilia Sendecka
  9. Monika Sobuta
  10. Ewelina Surdy
  11. Magdalena Tuz-Zieja
  12. Joanna Zielińska
 
II GRUPA 
  1. Lidia Buczak
  2. Anna Cioroch
  3. Aneta Grosicka
  4. Jolanta Grzesik
  5. Monika Jagieła
  6. Danuta Lis
  7. Iwona Myszka
  8. Waldemar Rak
  9. Teresa Sowa
  10. Marcin Wrona
  11. Donata Zielińska- Miśkiewicz
  12. Agnieszka Zawicka

prezentacja Anglia

 

Prezentacja projeku - podsumowanie

1grupa                                           2grupa

Fotoreportaże - mobilność I i mobilność II

 

2015 1-PL01-KA101 015781 college

 

Systemy edukacji w Polsce i w Anglii

 

2015-1-PL01-KA101-015781 edukacja polska-wielka brytania

2015-1-PL01-KA101-015781Przedstawicielstwo rodziców

POLSKO - ANGIELSKI SŁOWNICZEK ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII

 Rzeczowniki

·  alternatywne źródła energii

·  atmosfera

·  biosfera

·  bogactwa naturalne

·  chemikalia przemysłowe

·  chlorofluorki

·  dwutlenek siarki

·  dwutlenek węgla

·  dziura ozonowa

·  efekt cieplarniany

·  ekosfera

·  ekosystem

·  emisja zanieczyszczeń przemysłowych

·  energia odnawialna

·  erozja gleb

·  gatunek

·  gatunek zagrożony

·  globalne zmiany pogodowe

·  hydrosfera

·  komin fabryczny

·  kwaśny deszcz

·  łańcuch pokarmowy

·  las tropikalny

·  litosfera

·  mieszkańcy

·  nawozy

·  niszczenie lasów

·  ochrona

·  ochrona przyrody

·  ochrona warstwy ozonowej

·  ocieplenie klimatu ziemskiego

·  oczyszczalnia ścieków

·  odpady

·  odpady nuklearne

·  odpady przemysłowe

·  opad nuklearny

·  paliwa kopalne

·  planeta

·  pracownik ochrony środowiska

·  problem ludnościowy

·  produkcja żywności

·  promienie ultrafioletowe

·  przetwarzanie odpadów

·  przyrodnik

·  radioaktywność

·  rezerwy naturalne

·  równowaga ekologiczna

·  ścieki

·  ścieki nieoczyszczone

·  składowanie odpadów

·  śmieci

·  śmiercionośne powietrze

·  smog

·  spaliny

·  środki owadobójcze

·  środki zatruwające środowisko

·  środowisko

·  środowisko naturalne

·  surowce

·  tlen

·  uszkodzenie

·  walka o przetrwanie

·  warstwa ozonowa

·  wycinanie lasów

·  wymarcie/wyginięcie

·  wypadek nuklearny

·  wysypisko

·  wysypisko chemiczne

·  wysypisko odpadów nuklearnych

·  wyziewy trujące

·  zalesianie

·  zależność wzajemna

·  zanieczyszczenie

·  zanieczyszczenie powietrza

·  zanieczyszczenie wody

·  zasoby odnawialne

·  zatrucie

·  zniszczenie

·  źródła pożywienia

 Przymiotniki

·  ginący

·  narażony na poważne ryzyko

·  nieskażony

·  nieszkodliwy

·  odnawialny

·  przeludniony

·  radioaktywny

·  rozkładalny biologicznie

·  rozrzutny

·  rozwijający się

·  rozwinięty

·  rzadki (gatunek)

·  szkodliwy

·  środowiskowy

·  światowy (problem)

·  w niebezpieczeństwie

·  wytrzymały

·  zagrożony

·  zatruty/zanieczyszczony

·  "zielony"

 Czasowniki

·  chronić (przyrodę)

·  chronić środowisko

·  dostosować do potrzeb środowiska

·  emitować

·  kształtować środowisko

·  monitorować środowisko

·  narażać na niebezpieczeństwo

·  oszczędzić/ocalić

·  polować

·  poprawić stan środowiska

·  przetrwać

·  przetwarzać (odpady)

·  przyjmować/chłonąć

·  rozwiązać (problem)

·  utracić (środowisko naturalne)

·  wchłaniać

·  współpracować

·  wydzielać

·  wyginąć

·  wymierać

·  wyrzucać (na wysypisko)

·  zagrażać

·  zakazać

·  zakłócać

·  zanieczyszczać

·  zatruwać

·  zmieniać środowisko

·  zniszczyć

·  żyć w harmonii

 Potoczne wyrażenia

·  Co możesz zrobić dla Twojej planety?

·  fanatyk ekologii

·  myślenie ekologiczne

·  nieszkodlIwy dla środowiska

·  Ocal planetę !

·  prowadzić kampanię ekologiczną

·  rolnictwo ekologiczne

·  ruch Greenpeace

·  Ruch Przyjaciół Ziemi

·  wprowadzać ustawy proekologiczne

Nouns

·  alternative sources of energy

·  atmosphere

·  biosphere

·  natural resources

·  industrial chemicals

·  chlorofluorocarbons (CFCs)

·  sulphur dioxide

·  carbon dioxide

·  ozone hole

·  greenhouse effect

·  ecosphere

·  ecosystem

·  factory emission

·  renewabie energy

·  soil erosion

·  species

·  endangered species

·  global weather changes

·  hydrosphere

·  smokestack; factory chimney

·  acid rain

·  food chain

·  rain forest

·  Iithosphere

·  inhabitants

·  fertilizers

·  forest destruction

·  conservation; protection

·  wildlife conservation

·  ozone layer protection

·  global warming

·  sewage treatment plant

·  waste

·  nuclear waste

·  industrial waste

·  nuclear fallout

·  fossil fuels

·  planet

·  environmental officer

·  population problem

·  food production

·  ultraviolet rays

·  recycling

·  naturalist

·  radioactivity

·  nature reserve

·  ecological balance

·  sewage

·  untreated sewage

·  waste storage

·  litter

·  killer air

·  smog

·  exhaust gases

·  pesticides

·  pollutants

·  environment

·  natural habitat

·  raw materials

·  oxygen

·  damage

·  struggle for survival

·  ozone layer wycinanie

·  deforestation

·  extinction

·  nuclear accident

·  dump

·  chemical dump

·  nuclear dump

·  toxic fumes

·  afforestation

·  interdependence

·  pollution

·  air pollution

·  water pollution

·  renewabie resources

·  contamination

·  destruction

·  food sources

Adjectives

·  dying

·  at serious risk

·  pure

·  harmless

·  renewable

·  overpopulated

·  radioactive

·  biodegradable

·  wasteful

·  developing

·  developed

·  rare (species)

·  harmful

·  environmental

·  global (problem)

·  in danger

·  sustainable

·  under threat

·  polluted

·  green

Verbs

·  to conserve (nature)

·  to protect the environment

·  to adapt to the environment

·  to emit

·  to create the environment

·  to keep a check on the environment

·  to endanger

·  to save

·  to hunt

·  to improve the environment

·  to survive

·  to recycle

·  to take in

·  to solve (a problem)

·  to lose (home habitat)

·  to soak up

·  to work together; to cooperate

·  to release; to give off

·  to die out

·  to become extinct

·  to dump

·  to threaten

·  to ban

·  to disturb

·  to pollute

·  to poison

·  to alter the environment

·  to destroy; to damage

·  to live in harmony

Common expressions

·  What can you do for the Planet?

·  eco freak

·  green thinking

·  environment friendly

·  Save the planet !

·  lead an ecological campaign

·  eco farming

·  Greenpeace

·  Friends of the Earth

·  to enforce ecological laws

Źródło:

http://www.focus.olsztyn.pl/slownictwo-ekologia-srodowisko-pl.html

 

przygotowały: Anna Bracik i Aneta Troszczak

 

Słowniczek terminów związanych z odnawialnymi źródłami energii słownik będzie rozbudowany na bieżąco.

 

 

 

 

 Rzeczowniki

·  alternatywne źródła energii

·  atmosfera

·  biosfera

·  bogactwa naturalne

·  chemikalia przemysłowe

·  chlorofluorki

·  dwutlenek siarki

·  dwutlenek węgla

·  dziura ozonowa

·  efekt cieplarniany

·  ekosfera

·  ekosystem

·  emisja zanieczyszczeń przemysłowych

·  energia odnawialna

·  erozja gleb

·  gatunek

·  gatunek zagrożony

·  globalne zmiany pogodowe

·  hydrosfera

·  komin fabryczny

·  kwaśny deszcz

·  łańcuch pokarmowy

·  las tropikalny

·  litosfera

·  mieszkańcy

·  nawozy

·  niszczenie lasów

·  ochrona

·  ochrona przyrody

·  ochrona warstwy ozonowej

·  ocieplenie klimatu ziemskiego

·  oczyszczalnia ścieków

·  odpady

·  odpady nuklearne

·  odpady przemysłowe

·  opad nuklearny

·  paliwa kopalne

·  planeta

·  pracownik ochrony środowiska

·  problem ludnościowy

·  produkcja żywności

·  promienie ultrafioletowe

·  przetwarzanie odpadów

·  przyrodnik

·  radioaktywność

·  rezerwy naturalne

·  równowaga ekologiczna

·  ścieki

·  ścieki nieoczyszczone

·  składowanie odpadów

·  śmieci

·  śmiercionośne powietrze

·  smog

·  spaliny

·  środki owadobójcze

·  środki zatruwające środowisko

·  środowisko

·  środowisko naturalne

·  surowce

·  tlen

·  uszkodzenie

·  walka o przetrwanie

·  warstwa ozonowa

·  wycinanie lasów

·  wymarcie/wyginięcie

·  wypadek nuklearny

·  wysypisko

·  wysypisko chemiczne

·  wysypisko odpadów nuklearnych

·  wyziewy trujące

·  zalesianie

·  zależność wzajemna

·  zanieczyszczenie

·  zanieczyszczenie powietrza

·  zanieczyszczenie wody

·  zasoby odnawialne

·  zatrucie

·  zniszczenie

·  źródła pożywienia

 Przymiotniki

·  ginący

·  narażony na poważne ryzyko

·  nieskażony

·  nieszkodliwy

·  odnawialny

·  przeludniony

·  radioaktywny

·  rozkładalny biologicznie

·  rozrzutny

·  rozwijający się

·  rozwinięty

·  rzadki (gatunek)

·  szkodliwy

·  środowiskowy

·  światowy (problem)

·  w niebezpieczeństwie

·  wytrzymały

·  zagrożony

·  zatruty/zanieczyszczony

·  "zielony"

 Czasowniki

·  chronić (przyrodę)

·  chronić środowisko

·  dostosować do potrzeb środowiska

·  emitować

·  kształtować środowisko

·  monitorować środowisko

·  narażać na niebezpieczeństwo

·  oszczędzić/ocalić

·  polować

·  poprawić stan środowiska

·  przetrwać

·  przetwarzać (odpady)

·  przyjmować/chłonąć

·  rozwiązać (problem)

·  utracić (środowisko naturalne)

·  wchłaniać

·  współpracować

·  wydzielać

·  wyginąć

·  wymierać

·  wyrzucać (na wysypisko)

·  zagrażać

·  zakazać

·  zakłócać

·  zanieczyszczać

·  zatruwać

·  zmieniać środowisko

·  zniszczyć

·  żyć w harmonii

 Potoczne wyrażenia

·  Co możesz zrobić dla Twojej planety?

·  fanatyk ekologii

·  myślenie ekologiczne

·  nieszkodlIwy dla środowiska

·  Ocal planetę !

·  prowadzić kampanię ekologiczną

·  rolnictwo ekologiczne

·  ruch Greenpeace

·  Ruch Przyjaciół Ziemi

·  wprowadzać ustawy proekologiczne

Nouns

·  alternative sources of energy

·  atmosphere

·  biosphere

·  natural resources

·  industrial chemicals

·  chlorofluorocarbons (CFCs)

·  sulphur dioxide

·  carbon dioxide

·  ozone hole

·  greenhouse effect

·  ecosphere

·  ecosystem

·  factory emission

·  renewabie energy

·  soil erosion

·  species

·  endangered species

·  global weather changes

·  hydrosphere

·  smokestack; factory chimney

·  acid rain

·  food chain

·  rain forest

·  Iithosphere

·  inhabitants

·  fertilizers

·  forest destruction

·  conservation; protection

·  wildlife conservation

·  ozone layer protection

·  global warming

·  sewage treatment plant

·  waste

·  nuclear waste

·  industrial waste

·  nuclear fallout

·  fossil fuels

·  planet

·  environmental officer

·  population problem

·  food production

·  ultraviolet rays

·  recycling

·  naturalist

·  radioactivity

·  nature reserve

·  ecological balance

·  sewage

·  untreated sewage

·  waste storage

·  litter

·  killer air

·  smog

·  exhaust gases

·  pesticides

·  pollutants

·  environment

·  natural habitat

·  raw materials

·  oxygen

·  damage

·  struggle for survival

·  ozone layer wycinanie

·  deforestation

·  extinction

·  nuclear accident

·  dump

·  chemical dump

·  nuclear dump

·  toxic fumes

·  afforestation

·  interdependence

·  pollution

·  air pollution

·  water pollution

·  renewabie resources

·  contamination

·  destruction

·  food sources

Adjectives

·  dying

·  at serious risk

·  pure

·  harmless

·  renewable

·  overpopulated

·  radioactive

·  biodegradable

·  wasteful

·  developing

·  developed

·  rare (species)

·  harmful

·  environmental

·  global (problem)

·  in danger

·  sustainable

·  under threat

·  polluted

·  green

Verbs

·  to conserve (nature)

·  to protect the environment

·  to adapt to the environment

·  to emit

·  to create the environment

·  to keep a check on the environment

·  to endanger

·  to save

·  to hunt

·  to improve the environment

·  to survive

·  to recycle

·  to take in

·  to solve (a problem)

·  to lose (home habitat)

·  to soak up

·  to work together; to cooperate

·  to release; to give off

·  to die out

·  to become extinct

·  to dump

·  to threaten

·  to ban

·  to disturb

·  to pollute

·  to poison

·  to alter the environment

·  to destroy; to damage

·  to live in harmony

Common expressions

·  What can you do for the Planet?

·  eco freak

·  green thinking

·  environment friendly

·  Save the planet !

·  lead an ecological campaign

·  eco farming

·  Greenpeace

·  Friends of the Earth

·  to enforce ecological laws

 

 

PRODUKTY PROJEKTU

 

 

 Z życia projektu :)

fotoksiazka hiszpaniaZawód nauczyciela wymaga od niego ciągłego, trwającego przez całe życie  rozwoju zawodowego. Nauczyciel, który się nie dokształca, mimo że nabiera większego doświadczenia i sprawności w wypełnianiu swoich zadań staje się coraz słabszy.  Aby tak się nie stało, powinien być wspierany w doskonaleniu się w szerokim zakresie, zarówno na poziomie krajowym, jak i lokalnym. Nauczyciel, przygotowujący młodego człowieka  do pracy na obszarze Unii Europejskiej, do życia w środowisku wielokulturowym, musi sam  środowisko europejskie dobrze poznać. Mobilność zawodu nauczyciela stała się jednym z ważniejszych elementów jego pracy.  Szkoła zabiegając  o to, aby jeszcze bardziej zadbać o dobro i rozwój  uczniów , stwarza warunki, aby jej nauczyciele byli ludźmi otwartymi na nowości technologiczno-informacyjne, zachęca do mobilności i rozwijania, poszerzania swoich kompetencji i umiejętności. Nasi nauczyciele  kilkakrotnie uczestniczyli w wyjazdach zagranicznych, celem których było poznanie systemów oświaty w tych krajach, poznawanie nowych metod i narzędzi do pracy. Obserwowali ciekawe rozwiązania pedagogiczno-wychowawcze w tych krajach. Poznali węgierski, włoski, niemiecki, angielski system oświaty. Kolejnym na ścieżce mobilności nauczycieli jest hiszpański system oświaty, którego poznanie szkoła chciałaby zaproponować swoim nauczycielom. Podczas jednej z mobilności nauczyciele nawiązali kontakt z nauczycielką, Polką, uczącą w szkole językowej w Calahorze w Hiszpanii. To ona im przekazała wstępne informacje o szkole IES Virgen de Vico w Arnedo, która chętnie nawiązałaby kontakty i zainteresowana jest współpracą  ze szkołą zawodową w Polsce. Okazało się, że IES Virgen de Vico to duża szkoła, kształcąca uczniów na różnych poziomach. Przygotowuje ich do matury, kształci zawodowo. Dokładniejszych informacji o niej wyszukaliśmy w Internecie. Przeanalizowaliśmy jej historię, osiągnięcia, propozycje kształcenia, opinie uczniów o szkole. Analiza strony internetowej różnych organów miasta, dowiodła, że to szkoła mocno osadzona w środowisku i bardzo zaangażowana w kształcenie, zwłaszcza zawodowe, ma też  bardzo dobre wyniki maturalne. IES Virgen de Vico uczestniczy w różnych akcjach  o zasięgu krajowym i lokalnym. Jej uczniowie odnoszą sukcesy na różnych polach, np. zwyciężają w konkursach przedmiotowych, sportowych, artystycznych. Postępy uczniów można obserwować na wystawach, które dla nich i przez nich są organizowane.  Uczniowie i nauczyciele korzystają z nowoczesnych pomocy dydaktycznych,  zwłaszcza z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Szkoła jest bogato wyposażona w nowoczesny sprzęt, posiada liczne laboratoria,  pracownie warsztatowe.  Po zebraniu i przeanalizowaniu tych informacji dyrekcja szkoły podjęła decyzję o nawiązaniu współpracy ze szkołą w Arnedo. W tym celu odnowiono, drogą telefoniczną i przez Skype’a, kontakt z Polką, mieszkającą w Calahorze. To ona odwiedziła szkołę w Arnedo,  przeprowadziła wstępną rozmowę z dyrektorem szkoły i zaprezentowała oczekiwania naszych  nauczycieli i kadry zarządzającej. Dyrektor oprowadził ją po placówce i przedstawił środowisko szkolne.  Goszcząc  w IES Virgen de Vico, pani Izabela Siulik – Monreal zrobiła wiele zdjęć, które przesłała na stronę naszej szkoły.  Ustalono wtedy również  termin rozmowy przedstawicieli szkół, w celu omówienia zagadnień interesujących obie szkoły.  Tych rozmów odbyło się kilka. Ustalono zasady współpracy. Opracowano program praktyk zawodowych job shadowing, wybrano grupy przedmiotow do obserwacji pracy nauczycieli w szkole partnerskiej. Na bieżąco, w miarę potrzeb, szkoła  telefonicznie i poprzez korespondencję e-mailową,  a także za pośrednictwem pani Izabeli utrzymuje kontakt ze szkołą w Arnedo... i tak to się zaczęło... autorki projektu Beata Sławińska-Kopyś i Grażyna Kmiotek tą znajomość "przelały" na papier i przygotowały wniosek na konkurs 2014.

Zabrakło trochę punktów i wniosek trafił z dobrą punktacją na listę rezerwową. 20 stycznia 2015 r. dobre wieści z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji: "Pragniemy poinformować, że rozpoczęcie projektu "Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej", realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), który ma na celu dofinansowanie wniosków znajdujących się obecnie na liście rezerwowej programu Erasmus+ KA1 sektora Edukacja szkolna jest w końcowej fazie negocjacji...  

Projekt numer: 2014-1-PL01-KA101-001621, tytuł: Innowacyjny, kreatywny, nowoczesny nauczyciel – kluczem do sukcesu ucznia "Innovative, creative, modern teacherthe key to the student's success" stał się faktem.

 

Uczestnicy projektu:

  1. Bracik Anna
  2. Gwardyś Sławomir
  3. Kamiński Ireneusz
  4. Kmiotek Grażyna
  5. Leszczyszyn Dariusz
  6. Ludwiński Ryszard
  7. Małecka Grażyna
  8. Niedopytalska Maria
  9. Prostak Dorota
  10. Sławińska-Kopyś Beata
  11. Szymczyk Małgorzata
  12. Troszczak Aneta

Informacje o instytucji partnerskiej

 

Partnerem projektu była szkoła hiszpańska IES Virgen de Vico. To nowoczesna i bardzo prężnie rozwijająca się placówka oświatowa w  Arnedo. W szkole uczy się młodzież w wieku od 12 roku do 19 roku życia.  IES Virgen de Vico od dawna pełni rolę centrum oświatowego w Arnedo, oferując szeroki zakres szkoleń, tj. ESO, PCPI, przygotowujące do matury, kształcenie zawodowe na poziomie średnim i wyższym. Prowadzi również wyższe cykle szkoleniowe, m.in. z zakresu administracji i zarządzania. W jej skład wchodzą: gimnazjum, liceum humanistyczne, liceum techniczne, technikum elektroniczne, technikum administracyjne, szkoła zawodowa, szkoła pomaturalna. W  murach szkoły  wiedzę i wykształcenie zdobywa obecnie 450 osób (  22 oddziały klasowe) pod opieką 48 nauczycieli i 4 pracowników administracyjnych. Szkoła posiada bogatą bazę dydaktyczno-wychowawczą, m.in. pracownie artystyczne, laboratorium chemiczne, fizyczne, sale warsztatowe, 6 pracowni informatycznych, 2 pracownie elektroniczne, ale i bogato wyposażone pracownie do nauki przedmiotów ogólnokształcących na różnych poziomach edukacyjnych. Centrum prowadzi liczne zajęcia pozalekcyjne i poprzez swoją stronę internetową  (www.iesvirgendevico.org) aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym Arnedo. W życie szkoły są mocno zaangażowani rodzice, którzy pracują aktywnie w Radzie Szkoły, liczącej 17 osób. IES Virgen de Vico jest szkołą posiadającą certyfikat doskonałości EFQM w zakresie usług publicznych w gminie La Rioja. Placówka realizuje projekty unijne, np. wymiana uczniów z Caussade (Francja, 2011/12, 2013/14), wyjazdy studyjne do Walencji (Francja, 2012/13).  Szkoła wdraża nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. W pracy dydaktycznej wykorzystuje  ok. 130 komputerów. Posiada 24 tablice interaktywne, nauczyciele używają tabletów połączonych z tabletami uczniów.W szkole wykorzystywany jest dziennik elektroniczny.  Uczniowie i nauczyciele korzystają z platformy Moodle, platformy Racima, dokumentują swoją działalność poprzez  m.in. serwis internetowy You Tube. Dużą uwagę przywiązuje się w szkole do bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu, stąd akcje uświadamiające, np. czym jest ciberbullyng. IES Virgen de Vico jest instytucją o szerokich  horyzontach, wyrabiającą u swoich wychowanków świadomość odpowiedzialności za środowisko, w którym żyją. Szkoła uczestniczy w międzynarodowym programie badań w dziedzinie nauki i edukacji środowiskowej GLOBE. Uczniowie pod czujnym okiem pedagogów prowadzą bloga środowiskowego, na którym rozmawiają o potrzebie ochrony środowiska naturalnego, o recyclingu, wymieniają się różnymi poradami, rysują plakaty o tematyce ekologicznej. Szkoła prowadzi bogatą działalność w różnych sektorach. Organizuje konferencje na tematy nurtujące współczesną młodzież, np. przeciwdziałanie przemocy, innowacyjne, kreatywne uczenie, zapobieganie pożarom, przemoc w Internecie. Z myślą o wszechstronnym rozwoju ucznia organizowane są wycieczki, np. do muzeów (Logrono, Madryt, San Millan), spotkania z żywą lekcją literacką – współtworzenie spektaklu „Król Edyp” w Saragossie. Często organizowane są warsztaty z przedstawicielami lokalnych firm, organizuje się również wizyty młodzieży w zakładach, firmach, instytucjach (np. w Santa Colona, Logrono, ). Tradycją szkoły są wycieczki na wyższe uczelnie (np. Uniwersytet w La Rioja) celem zainspirowania młodzieży do dalszej nauki. Szkoła dba o rozwój fizyczny swoich wychowanków, dlatego jej tradycją  są dni narciarstwa, w czasie których organizowane są obozy dla uczniów, np. w Valdezcaray. IES Virgen de Vico może poszczycić się również osiągnięciami swoich uczniów. Dwukrotnie zwyciężyli w Matematycznych Warsztatach na Uniwersytecie La Rioja, wyróżnienie zostali za spektakl poetycko – muzyczny „Romance de Luna Luna”,  uczeń szkoły został brązowym medalistą  w  Lekkoatletycznych Mistrzostwach Hiszpanii.

 

 

projekt teczki
Projekt skierowany był do 54 uczniów  klas drugich i trzecich  technikum w Zespole Szkół Zawodowych nr 2 w Starachowicach. Uczestnikami byli uczniowie kształcący się w zawodach: technik informatyk, technik elektryk, technik pojazdów samochodowych, technik logistyk, technik ochrony środowiska.

Partnerem w projekcie była angielska oganizacja Training Vision LTd w Portsmouth - zapraszamy na stronę partnera z siedzibą w Plymouth. Dwutygodniowe praktyki zagraniczne odbywały się w Wielkiej Brytanii w roku szkolnym 2014/2015 oraz 2015/2016. Beneficjenci projektu realizowali je zgodnie z opracowanym programem praktyk dla każdej grupy zawodowej. Główny cel projektu to zwiększenie mobilności edukacyjnej uczniów, rozwinięcie umiejętności językowych, rozwój osobowościowy, a także doskonalenie kształcenia zawodowego i dostosowanie go do standardów Unii Europejskiej. Uczestnictwo w praktykach zagranicznych miało wskazać  młodym ludziom korzyści i potrzebę kształcenia ustawicznego. Projekt zakładał również wsparcie szans edukacyjnych młodych ludzi narażonych na wykluczenie społeczne, czy to ze względu na status materialny, czy ze względu na środowisko.   Projekt wpłynął na zwiększenie poczucia własnej wartości, na właściwą motywację do podnoszenia kwalifikacji, zmobilizował ich do inwestowania w siebie i własny rozwój. Praktyka zagraniczna pokazała, jak pracować w zespole międzynarodowym i wielokulturowym. Dwutygodniowy pobyt w nowym, nieznanym otoczeniu zwiększył kompetencje uczniów w zakresie przedsiębiorczości, umiejętności językowych i międzykulturowych, a jednocześnie wskazał ciągłą potrzebę rozwijania tych kompetencji, jakże potrzebnych w europejskim środowisku. Potwierdzeniem zdobytych podczas praktyk umiejętności są certyfikaty Europass-Mobility, Europass-Paszport Językowy oraz certyfikaty potwierdzające realizację praktyki wydane przez partnera angielskiego, które otrzymają uczestnicy projektu i które wzbogacą ich dokumentację aplikacyjną.  Rezultatem projektu jest zwiększenie szans dla  młodych ludzi na zatrudnienie  na, wymagającym dziś dużych umiejętności, ale też pełnej mobilności, rynku pracy. Zagraniczne praktyki pokazały również uczniom inne warunki kulturowe. 

Autorkami projektu są Beata Sławińska-Kopyś i Grażyna Kmiotek. Koordynatorkami językowymi Aneta Troszczak i Anna Bracik. 

 

PRAKTYKI OCZAMI UCZNIÓW - z pamiętnika stażysty :)  PREZENTACJA MULTIMEDIALNA  

Fotoksiążka I mobilność
12.04-25.04.2015

Fotoksiążka II mobilność
25.05-06.06.2015
Fotoksiążka III mobilność
20.09-03.10.2015

 

 

I grupa 12.04.2015 - 25.04.2015; opiekunowie Beata Sławińska-Kopyś, Aneta Troszczak

uczestnicy - klasa 3int technik informatyk:

20150424 160022

 

  1. Błędziński Arkadiusz
  2. Borowiec Mateusz
  3. Brzeski Damian
  4. Dąbrowski Cezary
  5. Dziekan Patrycja
  6. Figiel Mateusz
  7. Gębusia Radosław
  8. Kowalski Dawid
  9. Lefek Krzysztof
  10. Lesiak Karol
  11. Nowak Emil
  12. Pastuszka Krystian
  13. Połeć Kacper
  14. Salwa Jakub
  15. Śliwa Piotr
  16. Włodarczyk Jarosław
  17. Wójcicki Piotr
  18. Wójcik Igor                                                             Fotoksiążka - zapraszamy do oglądania

 

II grupa ; 24.05.2015 - 06.06.2015; opiekunowie Grażyna Kmiotek, Aneta Troszczak

49

uczestnicy- klasa 3lst, klasa 3pmt, 3smt:

    • technik mechatronik:
  1. Przygoda Albert
  2. Szustak Kacper
    • technik ochrony środowiska
  3. Gębura Żaneta
  4. Piwnik Patrycja
    • technik budownictwa:

  5. Staniek Joanna
    • technik mechanik:
  6. Fabiś Damian
  7. Barszcz Łukasz
  8. Lefek Robert
  9. Śpiewak Piotr
  10. Ziewiec Bartosz
    • technik spedytor:
  11. Fiutowski Kacper
  12. Urban Radosław
  13. Nowak Agata
  14. Pastuszka Agnieszka
    • technik pojazdów samochodowych:
  15. Burczak Mateusz
  16. Głowacki Damian                                                         Fotoksiążka - zapraszamy do oglądania
  17. Łodej Michał
  18. Janus Mateusz

III grupa; 20.09.2015 - 03.10.2015; opiekunowie Małgorzata Filipczak, Anna Bracik

uczestnicy - klasa 3lst, 3pmt, 3smt

    • technik mechatronik
  1. Dróżdż Michał
  2. Pająk Michał
    • technik ochrony środowiska
  3. Adamczyk Aleksandra
  4. Jankowicz Anita
    • technik elektryk
  5. Dymiński Kamil
  6. Wojteczek Dawid
  7. Wiecha Krzysztof
    • technik logistyk
  8. Buczyłowska Kinga
  9. Garło Zuzanna
  10. Janasiak Marta
  11. Nawrocka Karolina
  12. Pustuła Anna
    • technik pojazdów samochodowych99
  13. Kozak Grzegorz
  14. Kwapisz Przemysław
  15. Kwieciński Kamil
  16. Pastuszka Kamil
  17. Rokita Mateusz
  18. Spadło Mateusz

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           Fotoksiążka - zapraszamy do oglądania



welcomeWelcome to the official website of the Complex of Secondary Vocational Schools No 2 in Starachowice!

     The Eugeniusz Kwiatkowski’s Technical School in the Complex of Secondary Vocational Schools No 2 in Starachowice is a school with a rich tradition being one of the longest existing vocational schools in our region.

In its 90-year history, over 20 thousand students graduated the school and most of them became valuable professionals on the labour market.

 


Our mission


The school in its educational and didactic activities aims at:

  •           providing conditions for the students’ intellectual, psychical and physical development,
  •        equipping the students with knowledge and vocational skills allowing to pass both Matura exam and vocational exams,
  •           fostering responsibility, patriotism and respect for Polish national heritage,
  •           developing the students’ awareness of their career opportunities in the contemporary world,
  •         training our students to become highly desirable professionals to all sectors of industry whether they choose employment, self- employment or higher education.

Our offer


Since training is crucial in vocational education, every year some of our students participate in vocational apprenticeships in the local companies as well as abroad, mostly in Great Britain and Germany. Our students have also taken part in European projects such as Erasmus+, Socrates- Comenius and Leonardo da Vinci and in several students exchange programmes. Moreover, they are offered a wide variety of attractive additional courses, clubs, workshops and extra-curricular activities so that they not only acquire knowledge, but also develop their personal interests and obtain additional experience, skills and certificates which may prove to be useful in their future life and career.

Our school possesses an excellent range of educational materials and facilities. They include six modern computer classrooms, an innovative laboratory of renewable sources of energy, a classroom with numerically controlled machines (CNC), a new multimedia classroom for English language teaching and a computerized library with multimedia centre. Some classrooms are fitted with interactive whiteboards, which provide an interesting and professional way of teaching. We have recently introduced an electronic school register and free access to the Internet (Wi-Fi) on the premises of our school. The school also enables students to develop their physical abilities in the facilities such as two recently renovated gymnasiums, a sports field and a fitness room.

 


Professions taught in our school:


  •           car mechanic technician
  •           mechanical industry technician
  •           electrical industry technician
  •           construction industry technician
  •           mechatronics technician
  •           renewable energy systems technician
  •           computer science industry technician
  •           logistics technician
  •           freight forwarding technician
  •           tourism – related enterprise technician
  •           technician of advertising
  •           environmental protection technician.

 Contact


Should you have any questions, call or write to us:

Zespol Szkol Zawodowych Nr 2  (the Complex of Secondary Vocational Schools No 2 in Starachowice),

Address:  4, 1 – go Maja Street,

Postcode: 27-200, town: Starachowice, Poland

Telephone: 41 2746240

Fax number: 41 2746048

E-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

 

   Warsztaty w Wólce Milanowskiej

grupa biorąca udział w projekcie Warsztaty w Wólce Milanowskiej Szkoła na „Maja” przywiązuje dużą wagę do rozwoju kompetencji kluczowych i zawodowych u uczniów, dlatego zdecydowała się na udział w projekcie „Edukacja Zawodowa w Praktyce”.

Projekt realizowany jest przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w partnerstwie z Izbą Gospodarczą „Grono Targowe Kielce” oraz Świętokrzyskim Centrum Innowacji i Transferu Technologii Sp.z o.o.   

W ramach tego projektu w marcu grupa 40 uczniów wzięła udział w dwudniowych warsztatach z doradztwa edukacyjno – zawodowego „Potrafię planować swoją karierę”. Warsztaty odbyły się w Centrum Edukacyjnym ŚCDN w Wólce Milanowskiej.

 Pierwszego dnia uczniowie rozwiązywali „Test Umiejętności Rozpoznawania Mocnych i Słabych Stron”, który miał na celu pogłębienie informacji dotyczących posiadanych zasobów, istotnych w planowaniu kariery i rozpoznawaniu swoich predyspozycji do wybranego zawodu.

warsztaty w Wólce Milanowskiej

W drugim dniu przybliżono uczniom metody poruszania się po rynku pracy, szukania pracy, jak również przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej. Są to umiejętności niezbędne w ciągu całego życia zawodowego. 

Zajęcia prowadzone były przez doradców zawodowych i psychologów, którzy zastosowali nowoczesne techniki i narzędzia przekazu informacji  m.in. laptopy i tablety i metody projektów.

Warsztaty wzbudziły duże zainteresowanie wśród młodzieży, mamy nadzieję, że przełoży się to na świadome podejmowanie wyborów związanych z edukacją oraz aktywnością zawodową.

 

 

 Galeria   


 

Wyposażenie w ramach Projektu

wyposażenie

 W naszej szkole została zainstalowana w pracowni informatycznej tablica interaktywna, którą otrzymaliśmy w ramach realizacji projektu. Nauczyciele zostali przeszkoleni w zakresie obsługi sprzętu. Została również doposażona pracownia sieci komputerowych.

Otrzymaliśmy także oprogramowanie, dzięki któremu uczniowie uczestniczący w projekcie wypełnili ankietę w programie „Indywidualny Planer Kariery” oraz „Test Umiejętności Rozpoznawania Mocnych i Słabych Stron”.

Oprogramowanie zostało również wykorzystane do przeprowadzenia testów dla uczniów naszej szkoły w ramach VI Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery.

 


 

Staż, praktyki, zajęcia stacjonarne i e-learningowe

W ramach projektu 19 uczniów naszej szkoły odbyło dwutygodniowe praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach na terenie powiatu starachowickiego. Praktyki odbyły się z zgodnie z kierunkiem kształcenia i programem praktyk.

Uczennica klasy 3rt organizacji reklamy odbyła płatny staż zawodowy.

Ponadto 40 uczniów w 4 zawodach realizowało projekty szkolne i uczestniczyło w dodatkowych zajęciach stacjonarnych po 16 godzin w każdym zawodzie. Nowoczesnym narzędziem edukacyjnym wykorzystywanym w trakcie prowadzenia zajęć była tablica interaktywna.

zajęcia warsztatoweWsparciem dla nich były również zajęcia e-learningowe w ilości 8 godzin w każdym zawodzie. Na platformie umieszczane były materiały, ćwiczenia, testy i prowadzona dyskusja na forum.

U uczniów po odbytych zajęciach oraz praktykach i stażu w ramach projektu, zaobserwowaliśmy zmiany w zainteresowaniach postaw przedsiębiorczych. W rozmowach podczas spotkań z uczestnikami projektu widać jak już teraz starają się wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności na rynku pracy. Umieją ocenić swoje możliwości, wiedzę i wykorzystać ją w rozmowach z pracodawcami. Rozumieją jak ważne jest zdobycie zawodu i kluczowych umiejętności aby znaleźć swoje właściwe miejsce na rynku pracy.

 Galeria 


 

Podsumowanie pierwszego etapu Projektu 

projekt   Młodzież z naszej szkoły uczestniczy w projekcie „Edukacja Zawodowa w praktyce”, który realizowany jest przez Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach. Projekt będzie kontynuowany w kolejnym roku szkolnym. W dniu 26 czerwca 2014 r odbyło się w naszej szkole uroczyste podsumowanie pierwszego etapu projektu. Uczniowie, w obecności Dyrekcji Szkoły i społeczności szkolnej, przedstawiali prezentacje związane z realizacją prac projektowych i omawiali opracowane zadania.

   Powstały cztery projekty interdyscyplinarne pod tytułem „ Mój zawód - zawodem kluczowym dla regionu” dla zawodów: technik ochrony środowiska, technik organizacji reklamy, technik informatyk, technik logistyk. W ramach projektu realizowane były następujące zadania zawodowe: „Dlaczego segregacja śmieci jest taka ważna”, „Badanie korzyści nabywanych umiejętności zawodowych potrzebnych na rynku pracy po odbyciu przez uczniów technikum praktyki zawodowej w przedsiębiorstwach”, „Jak stworzyć swoje miejsce pracy na przykładzie sklepu internetowego obsługującego antykwariat. Projektant witryny internetowej, administrator strony”, „Realizacja czynności logistycznych dla wybranego przez siebie przedsiębiorstwa działającego na rynku lokalnym związanych z wyborem dostawców i przewoźnika”.

   Każda z grup pracowała metodą projektu pod opieką nauczycieli Pani Moniki Jagieła, Doroty Lenart, Małgorzaty Filipczak i Olgi Peryt. Projekty uczniowskie były ściśle związane z programem rozwojowym szkoły w zakresie rozwoju kierunków kształcenie, które wynikają z zapotrzebowania rynku pracy, wysokiego standardu nauczania i uczenia się z wykorzystaniem narzędzi ITC oraz rozwijaniem umiejętności zawodowych uczniów.

  Prace uczniów, jak i sposób prezentacji bardzo się podobały uczestnikom i zostały nagrodzone gromkimi brawami. Można było zauważyć duże zaangażowanie i wkład pracy uczniów nad realizacją zadań zawodowych. Pani Dyrektor Grażyna Małecka w podsumowaniu podkreśliła, że jest to jedna z metod pracy z uczniem zdolnym, których jest wielu w naszej społeczności szkolnej.

  Galeria 

   


 Artykuły w lokalnej prasie

W kwietniu i czerwcu 2014r. ukazały się artykuły w lokalnej prasie na temat realizacji Projektu. Informacje dotyczyły warsztatów z doradztwa edukacyjno-zawodowego w Wólce Milanowskiej, w których wzięło udział 40 uczniów naszej szkoły http://www.starachowicka.pl/artykul/10823-wiedza-jak-szukac-pracy.html
oraz podsumowania I etapu Projektu we wszystkich zawodach.


Przygotowanie do happeningu

Wykonywanie plakatów i innych ekspozycji na stanowisko szkolne

Uczennica Marta Malinowska z kl. 3 rt opracowała Kronikę z realizacji Projektu, którą zamieszczamy poniżej:

IMG 6684m  

Kronika

 

 Happening "Szkoła zawodowa gwarancją sukcesu zawodowego" - podsumowanie Projektu 

 

 

 

 

logo-llp-nowe-plEuropejskie standardy w kształceniu zawodowym

2013-1-PL1-LEO01-37860 Europejskie standardy w kształceniu zawodowym

Wartość projektu: 118 076,02 EUR

Autor projektu: Elżbieta Gębura

Kraj: Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy

Uczestnikami projektu byli uczniowie uczęszczający do technikum, kształcący się w zawodzie: technik logistyk, budownictwa, organizacji reklamy, obsługi turystycznej. Staż zagraniczny stanowi integralną część szkolenia zawodowego młodzieży oraz wspiera ich wejście na rynek pracy. W ramach projektu 3 grupy 16 osobowe odbyło 2-tygodniowe praktyki zawodowe realizowane w Niemczech, Hiszpanii i w Anglii. Głównym celem projektu było doskonalenie kształcenia zawodowego, oraz wskazanie uczniom korzyści i konieczności kształcenia ustawicznego. Dzięki współpracy w ramach projektu szkoła ma szansę wykształcić lepiej wykwalifikowanych absolwentów. Praktyka umożliwiła uczniom pracę w zespole międzynarodowym. Była to doskonała możliwość połączenia zdobytej w szkole wiedzy teoretycznej z praktyką oraz zastosowanie w praktyce nabytych uprzednio zawodowych umiejętności. Uczniowie mieli szanse rozwijać kompetencje kluczowe dla zawodu w sposób nowoczesny i zgodny z oczekiwaniami rynku pracy. Uczniowie, pokonując trudności wynikające m.in z barier językowych, nowego otoczenia i środowiska pracy w międzynarodowej grupie zawodowej, kreowali w sobie cechy pożądane w dalszej edukacji i karierze zawodowej tj. mobilność, kreatywność, przedsiębiorczość przez co wzrosły ich szanse na rynku pracy. Uczestnicy projektu otrzymali certyfikat Europass Mobility oraz certyfikaty potwierdzające realizację praktyki przygotowane przez organizację przyjmującą i pracodawców. Dla grupy odbywającej staż w Anglii wdrażone zostały elementy systemu ECVET. Udział w projekcie wpłynął na zwiększenie świadomości o potrzebie ciągłego doskonalenia się tak ważnego w dobie szybkiego postępu . W czasie wolnym uczestnicy mieli możliwość poznania dziedzictwa kulturowego i historycznego kraju Partnera. Wyjazd zagraniczny na staż pozwolił na podniesienie poziomu poczucia własnej wartości uczestników, ukazał im nowe możliwości oraz dał szanse na przełamanie stereotypów myślenia, dotyczących braku perspektyw zawodowych. 

Partnerem w Niemczech jest Vitalis GmbH, w Hiszpanii EuroMind a w Anglii Training Vision Ltd. Uczniowie kształcący sie w zawodzie technik logistyk oddelegowani byli na staż do firm niemieckich: Gate Gourmet GmbH .Mitte, Netto Market Discount, OBI Leipzig, Dehner Gartencenter a technik budownictwa pracował w firmie Baurepraturen Thomas Pollmer. Technik obsługi turystycznej praktykował w: Hotel & Restaurant Museo de Agricultura,.Hotel RL Ciudad Ubeda w Hiszpanii.

Praktyki w Niemczech >>> Praktyki w Wielkiej Brytanii >>>

28


40
4

© 2023 Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 w Starachowicach - Webmaster: Dariusz Leszczyszyn.
Free Joomla! templates by Engine Templates

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.