Open menu
Budynek szkoły
Microsoft OFFICE 365
Szkoła z Klasą 2.0
Sala gimnastyczna
Szkolenia CISCO
Microsoft AZURE
Pracownia mechatroniczna
Pracownia elektryczna
Pracownia sieci komputerowych

Film na temat zawodu Technik urządzeń sanitarnych instalacje sanitarne

 

Kwalifikacje w zawodzie:

B.8. Wykonywanie robót związanych z budową i remontem sieci komunalnych

B.9. Wykonywanie robót związanych z montażem i remontem instalacji sanitarnych

B.27. Organizacja robót związanych z budową i eksploatacją sieci komunalnych oraz instalacji sanitarnych 

 


 Przedmioty zawodowe w 4-letnim cyklu kształcenia: 

›  Podstawy budownictwa

›  Sieci komunalne

›  Instalacje sanitarne

›  Organizacja budowy i eksploatacji sieci komunalnych i instalacji sanitarnych

›  Działalność gospodarcza w przedsiębiorstwie instalacyjnym

›  Język obcy zawodowy w instalatorstwie sanitarnym

›  Montaż sieci komunalnych

›  Montaż instalacji sanitarnych

›  Dokumentacja budowy oraz eksploatacji sieci komunalnych i instalacji sanitarnych

›  Pracownia organizacji robót

 


  

Absolwent tego kierunku znajdzie zatrudnienie w: 
instalacje2

•  firmach budowlanych i instalatorskich,

•  w przedsiębiorstwach wodno-kanalizacyjnych,

•  energetyki cieplnej i zakładach gazowniczych,

•  państwowym nadzorze budowlanym,

•  firmach zajmujących się dystrybucją materiałów i urządzeń sanitarnych.

 

Absolwent będzie mógł prowadzić własną działalność gospodarczą lub kontynuować naukę na studiach wyższych.

 

 

fotogaleria - uczestnicy projektów

Budowanie europejskich standardów szkolnictwa zawodowego poprzez wymianę doświadczeń

Poszukiwanie sposobów podniesienia atrakcyjności kształcenia zawodowego oraz poznanie angielskiego systemu edukacji. Wyjazd studyjny nauczycieli przedmiotów zawodowych do UK - Stafford /2013r.

 „Zagwarantowany sukces z Politechniką Świętokrzyską"

W ramach projektu  odbywają  się  zajęcia z matematyki, fizyki oraz warsztaty popularno-naukowe, kurs informatyczny,  zajęcia z doradztwa zawodowego,  kurs e-learningowy . 

"Rozwój kompetencji kluczowych w zakresie języków obcych"

Celem projektu jest zwiększenia możliwości przyszłego zatrudnienia
poprzez rozwój kompetencji kluczowych uczniów z języków obcych
.

"Kreatywny uczeń - dobry pracownik”

Celem projektu jest  poznanie nowoczesnej bazy edukacyjnej oraz doskonalenie umiejętności językowych i praktycznych w rzeczywistych warunkach pracy Wielkiej Brytanii.
Uczestnicy projektu - uczniowie kształcący się w zawodzie technik obsługi turystycznej oraz technik pojazdów samochodowych.

 „ValeRIA PLUS Ocena zależności pomiędzy procesem nauczania
a uczeniem się"

Wspieranie jakości i efektywności procesu nauczania oraz szkoleń zawodowych w 21 krajach partnerskich. Instytucją aplikującą  i koordynującą projekt jest włoska szkoła  Institutio  di Instruzione  Secondaria  Superiore  "Don Tonino Bello" w Tricase.

 "Nowoczesna szkoła w Starachowicach – bis”

Umowa partnerska z SIMP ZORPOT w Starachowicach.  Projekt kierowany dla  215 uczniów, w tym: Kurs kierowców wózków widłowych jednojezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia; Kurs kompleksowej obsługi magazynu; Kurs obrabiarek  CNC;  Kurs obsługi suwnic sterowanych z kabiny i poziomu  roboczego  oraz drogą radiową;  Kurs obsługi koparko – ładowarki; Kurs spawania rur i blach spoinami  pachwinowymi metodą MAG.

 „Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości”

Celem projektu jest przygotowanie merytoryczne i praktyczne grupy uczniów naszej szkoły do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.


pokl leonardo_2

 

2012-1-PL1-ESF01-27842 Kreatywny uczeń  - dobry pracownik

Autorki projektu: Beata Sławińska-Kopyś, Grażyna Kmiotek

Uczestnicy: 16 uczniów

Kraj: Wielka Brytania

 

 

leonardouczen

 

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji jest beneficjentem projektu pt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”. Jest on realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet III – „Wysoka jakość systemu oświaty”, działanie 3.4 „Otwartość Systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie”, poddziałanie, 3.4.2 „Upowszechnianie uczenia się przez całe życie – projekty systemowe”, a finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. 

Nasz projekt umożliwił 16 uczniom odbycie praktyki zagranicznej w Wielkiej Brytanii, w miejscowości Stafford. Do Stafford wyjechali uczniowie kształcący się w zawodzie technik mechanik, technik pojazdów samochodowych i technik obsługi turystycznej. 

Bezpośrednimi uczestnikami projektu byli  uczniowie klas II- IV kształcący się w zawodzie technik obsługi  turystycznej oraz technik mechanik o specjalizacji obsługa i naprawa pojazdów samochodowych. Głównym celem projektu było doskonalenie kształcenia zawodowego, oraz wskazanie uczniom korzyści i konieczności kształcenia ustawicznego. Staż zagraniczny stanowi integralną część szkolenia zawodowego młodzieży oraz wspiera ich wejście na rynek pracy. W ramach projektu 16 osobowa grupa uczniów wyjechała na 3-tygodniowe praktyki zawodowe realizowane w Wielkiej Brytanii. Projekt wychodzi naprzeciw potrzebie zwiększania jakości i atrakcyjności szkolenia zawodowego w Polsce przez praktyczne podejście do nauki zawodu. Realizacja projektu wpłynęła na podniesienie atrakcyjności oferty edukacyjnej szkoły. Dzięki współpracy w ramach  projektu szkoła ma szansę wykształcić lepiej wykwalifikowanych absolwentów. Praktyka umożliwia uczniom pracę w zespole międzynarodowym. Była to możliwość połączenia zdobytej w szkole wiedzy teoretycznej z praktyką oraz zastosowanie w praktyce nabytych uprzednio zawodowych umiejętności. Uczniowie mieli szanse rozwijać kompetencje kluczowe dla zawodu w sposób nowoczesny i zgodny z oczekiwaniami rynku pracy. Uczniowie, pokonując trudności wynikające m.in. z barier językowych, nowego otoczenia i środowiska pracy w międzynarodowej grupie zawodowej, kreowali w sobie cechy pożądane w dalszej edukacji i karierze zawodowej tj. mobilność, kreatywność, przedsiębiorczość przez co zwiększą swoje szanse na rynku pracy. Uczestnicy projektu otrzymali certyfikat Europass Mobility oraz certyfikaty potwierdzające realizację praktyki przygotowane przez organizację przyjmującą i pracodawców.

W czasie wolnym uczestnicy mieli możliwość poznania Wielkiej Brytanii od strony dziedzictwa kulturowego i historycznego. Udział w projekcie wpłynął na zwiększenie świadomości o potrzebie ciągłego doskonalenia się we współczesnym świecie, tak ważnego w dobie szybkiego postępu technologicznego. 

Zapraszamy do obejrzenia fotoksiążki dokumentującej pobyt.

1

Galeria zdjęć

 

Prezentacja leonardoVETPRO

 

Wysokość dotacji:  35 466,21 EUR

Autorki projektu: Beata Sławińska-Kopyś, Grażyna Kmiotek 
 

Program Leonardo da Vinci jest jednym z czterech głównych programów sektorowych programu Unii Europejskiej „Uczenie się przez całe ˝życie”, podobnie jak Comenius, Erasmus i Grundtvig. Leonardo da Vinci propaguje działania zmierzające do poprawy jakości systemów kształcenia i szkolenia zawodowego oraz dostosowania systemu edukacyjnego do wymogów rynku pracy. W ramach programu realizowane są trzy rodzaje działań: projekty mobilności (staże i wymiany doświadczeń), projekty partnerskie oraz projekty transferu innowacji. Program ma na celu promowanie mobilności pracowników na europejskim rynku pracy oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych dla podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Wspiera także rozwiązania zwiększające przejrzystość i uznawalność kwalifikacji zawodowych w krajach europejskich (np. transfer punktów kredytowych w kształceniu i szkoleniu zawodowym ECVET, narzędzia EUROPASS), a także działania wzmacniające jakość kształcenia zawodowego i ustawicznego (np. europejskie  i narodowe ramy kwalifikacji  EQF / NQF czy europejskie systemy oceny jakości EQARF).

Program Leonardo da Vinci promuje innowacyjne podejścia do edukacji i doskonalenia zawodowego w taki sposób, aby systemy kształcenia jak najpełniej odpowiadały potrzebom rynku pracy. Program Leonardo da Vinci wspiera także mobilność pracowników na europejskim rynku pracy, aby absolwenci i pracownicy zdobywali nowe kwalifikacje w czasie staży i praktyk zawodowych oraz doskonalili swoje umiejętności według nowoczesnych standardów. Niezwykle ważne jest przy tym kształtowanie o

twartości i wrażliwości międzykulturowej, nauka języków obcych oraz umiejętności adaptowania się do warunków życia i pracy w różnych krajach europejskich.

Budowanie europejskich standardów szkolnictwa zawodowego poprzez wymianę doświadczeń” to projekt VETPRO, którego beneficjentami jest 18-osobowa grupa nauczycieli, w tym kadra kierownicza szkoły. Projekt został zrealizowany przy wsparciu finanspwym Komisji Europejskiej w ramach programu "Uczenie się przez całe życie".

Głównym celem projektu było zdobywanie i wymiana doświadczeń w zakresie organizowania pracy szkoły, kształcenia zawodowego i certyfikowania cząstkowych umiejętności zawodowych w Unii Europejskiej. Nauczyciele poznali brytyjski system kształcenia, system zewnętrznych egzaminów, praktyk zawodowych, bazę materialną szkół, treści programowe przedmiotów zawodowych, a także kulturę i obyczajowość Wielkiej Brytanii.

W ramach projektu w dniach od 12.01-19.01.2013, grupa projektowa odwiedziła Wielką Brytanię. Głównym celem podróży było urokliwe miasto Stafford, leżące w hrabstwie Staffordshire, liczące około 60 tys. mieszkańców, którego bogata historia sięga czasów średniowiecza. Nauczyciele odwiedzili jedną z wiodących placówek oświatowych w Wielkiej Brytanii - Stafford College. Uczy się w niej 3.500 uczniów na różnych poziomach i kursach. Szkoła zatrudnia ok. 600 nauczycieli, dysponuje nowoczesnym wyposażeniem i ma bogatą ofertę edukacyjną dla młodzieży i dla dorosłych. Tygodniowy pobyt był okazją do  skonfrontowania posiadanej wiedzy i doświadczenia zawodowego z realiami angielskiego rynku pracy, podniesienia kwalifikacji zawodowych i językowych, nabycia umiejętności funkcjonowania w obcojęzycznym i wielokulturowym środowisku oraz poznania pracy szkoły w innym kraju Unii Europejskiej.

Zapraszamy do obejrzenia fotoksiążki dokumentującej pobyt w Stafford.

fotoksiazka

 

 IX Powiatowego Konkurs Informatyczny dla uczniów gimnazjum odbył się pod hasłem:
"Atrakcyjne zawody na rynku pracy"
.

Uczestnicy wybierali kierunki kształcenia Technikum Nr 2 i opisywali je w formie prezentacji multimednialnej, filmu lub strony internetowej. 

Podsumowanie konkursu odbyło się 30.03.2015 r. w naszej szkole.

Laureaci konkursu:

I miejsce uczeń Gimnazjum Nr 3 - Adam Ryski - opiekun Joanna Kułaga

II miejsce uczeń Gimnazjum Nr 1 - Maciej Cieciora - opiekun Radosław Mroczek

III miejsce uczeń Gimnazjum Publicznego z Oddziałami Integracyjnymi im. Jadwigi i Józefa Prendowskich w Mircu - Iza Gralec - opiekun Regina Wieczorek

Wyróżnienia: 

  • Milena Błach - uczennica Gimnazjum Publicznego z Oddziałami Integracyjnymi im. Jadwigi i Józefa Prendowskich w Mircu  - opiekun Regina Wieczorek
  • Arkadiusz Żak - uczeń Gimnazjum w Krynkach - opiekun Hanna Walczyk
  • Małgorzata Myszka - uczennica Gimnazjum Nr 3 - opiekun Agnieszka Pachocka
  • Dariusz Gonciarz uczeń Gimnazjum Nr 3 - Adam Ryski - opiekun Joanna Kułaga

Fotogaleria 

laureaci konkursu     wręczanie nagród

 


 Film prezentujący zawód

Po ukończeniu szkoły absolwenci potrafią:

technik elektronik - zanalizować schematy ideowe, blokowe oraz montażowe układów i urządzeń elektronicznych,
- zmontować, uruchomić i przetestować układy i urządzenia elektroniczne,
- zaprojektować układy elektroniczne i obwody drukowane, wykorzystując odpowiednie oprogramowanie wspomagające,
- zestroić i wyregulować układy elektroniczne,
- obsługiwać nowoczesną aparaturę pomiarową, dokonywać pomiarów wielkości elektrycznych i nieelektrycznych oraz zinterpretować otrzymane wyniki,
- posługiwać się katalogami elementów i układów elektronicznych oraz instrukcjami obsługi i dokumentacją serwisową urządzeń elektronicznych
- wykryć usterki i naprawić układy i urządzenia elektroniczne.

 


 

Technicy elektronicy są przygotowywani do kontynuacji nauki na wyższych uczelniach we wszystkich kierunkach kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem elektroniki, informatyki, automatyki, telekomunikacji oraz innych kierunków elektroniczno-elektrycznych.

 


 

Miejsce pracy absolwenta:
Technicy elektronicy są przygotowani do prowadzenia własnej działalności gospodarczej jak również do podjęcia pracy na stanowiskach montażu, uruchamiania i kontroli technicznej we wszystkich fazach produkcji, testowania i serwisu urządzeń elektronicznych: technologia11
- w zakładach, w których są stosowane lub produkowane urządzenia elektroniczne,
- warsztatach naprawczych urządzeń elektronicznych,
- w zakładach instalujących urządzenia elektroniczne, systemy alarmowe, aparaturę kontrolno-pomiarową
- w pracowniach i biurach konstrukcyjno-technologicznych zajmujących się projektowaniem urządzeń elektronicznych.

 

pracownia elektroniczno-mechatroniczna

 

Zespół Szkół Zawodowych Nr 2

27-200 Starachowice

ul. 1 Maja 4

tel. 41 2746240  fax. 41 2746048
e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

© 2023 Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 w Starachowicach - Webmaster: Dariusz Leszczyszyn.
Free Joomla! templates by Engine Templates