Ułatwienia dostępu

Open menu
Budynek szkoły
Microsoft OFFICE 365
Szkoła z Klasą 2.0
Sala gimnastyczna
Szkolenia CISCO
Microsoft AZURE
Pracownia mechatroniczna
Pracownia elektryczna
Pracownia sieci komputerowych

 

zobacz film z informacją o zawodzie  


drzewko„…Tak, to prawda, że krajobraz trochę się zmienił.

Gdzie były lasy, teraz gruszki fabryk i cysterny.

Zbliżając się do mostów przy ujściu rzeki zatykamy nosy,

w jej nurcie ropa i chlor, i związki metylu […]

Czytaliśmy u dawnych poetów o zapachu ziemi

I o konikach polnych. Dziś omijamy pola…”

(Czesław Miłosz „Trzy rozmowy o cywilizacji”-II)

 

CZYM JEST OCHRONA ŚRODOWISKA ?

Ochrona środowiska jest stałym elementem rozwoju cywilizacji. Od lat obserwujemy nieustanne pogarszanie się stanu środowiska. Następuje wzrost zanieczyszczenia powietrza, wody, gleby. Konieczne więc, staje się rozsądne gospodarowanie w środowisku, pozostające w zgodzie z jego naturalnymi możliwościami.

 Jesteś zainteresowany ?drzewko2
-  jak wygląda stan wód naturalnych
-  co znajduje się w powietrzu, którym oddychamy
-  jak radzić sobie z  odpadami
-  czy gleba nadaje się do uprawy

Chciałbyś?
-  ż w zgodzie z naturą
-  poznać najgłębsze tajniki ekologii

 

Masz predyspozycje zawodowe:
- uzdolnienia techniczne i manualne;
- sprawno
ść fizyczna;
- dobrze rozwini
ęte wszystkie zmysły;
- podzielno
ść uwagi, zdolność koncentracji;
- cierpliwo
ść, systematyczność, dokładność;
- odporno
ść na zmienne wpływy środowiska pracy;
- komunikatywno
ść;
- odpowiedzialno
ść;

 

TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA - to zawód z przyszłością

 

Podstawowe zadania technika ochrony środowiska to: monitorowanie poziomu zanieczyszczeń w powietrzu, wodzie i glebie, określanie parametrów uzdatniania wody i oczyszczania ścieków, klasyfikowanie i identyfikowanie różnego rodzaju odpadów, sporządzanie bilansów zanieczyszczeń odprowadzanych do powietrza, wód i ziemi, prowadzenie badań technologicznych w specjalistycznym zakresie.

 

Tego wszystkiego nauczysz się w naszej szkole!

Kwalifikacje w zawodzie:

R.7. Ocena stanu środowiska

R.8. Planowanie i realizacja zadań związanych z ochroną środowiska

 


 

Przedmioty kształcenia w zawodzie:

  • Stan i zasoby środowiskalas
  • Ochrona wód
  • Ochrona powietrza oraz ochrona przed hałasem i drganiami
  • Gospodarka odpadami oraz ochrona gleb
  • Działalność gospodarcza w ochronie środowiska
  • Język obcy w ochronie środowiska
  • Monitoring środowiska
  • Organizacja prac w ochronie środowiska
  • Komputerowe wspomaganie w ochronie środowiska

 

 

Technik ochrony środowiska może znaleźć zatrudnienie:

  • w zakładach produkcyjnych o ciągach technologicznych powodujących zanieczyszczenie środowiska,
  • w oczyszczalniach ścieków i stacjach uzdatniania wody,
  • w laboratoriach monitorujących poziom zanieczyszczenia,
  • w instytutach naukowo-badawczych,
  • w składowiskach i sortowniach odpadów, prywatnych zakładach specjalistycznych,
  • w jednostkach administracji rządowej i samorządowej szczebla podstawowego.

 

wykres

 

Zajęcia w pracowni ochrony środowiska

 

 

 

zobacz film z informacją o zawodzie

budowlaniecKwalifikacje wyodrębnione w zawodzie

    • Kwalifikacja 1:  Wykonywanie robót murarskich i tynkarskich (BUD.12.)

    • Kwalifikacja 2: Organizacja i kontrola robót budowlanych oraz sporządzanie kosztorysów (BUD.14.)

 

 Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym 

    1. Stosowanie przepisów BHP w budownictwie
    2.  Kompetencje społeczne i organizacja pracy zespołów 
    3. Podstawy działalności gospodarczej  
    4. Język obcy zawodowy w budownictwie  
    5. Rysunek techniczny  
    6. Podstawy budownictwa
    7. Technologia robót konstrukcyjno-budowlanych  
    8. Dokumentacja budowlana  
    9. Podstawy konstrukcji budowlanych 

Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym:

    1. Wykonywanie robót konstrukcyjnobudowlanych
    2. Organizowanie i kontrolowanie robót konstrukcyjno-budowlanych - zajęcia praktyczne
    3. Kosztorysowanie robót konstrukcyjno-budowlanych 
    4. Posługiwanie się dokumentacją budowlaną 
    5. PRAKTYKI ZAWODOWE 

 

 Cele kształcenia:


Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik budownictwa powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych: 

1) wykonywania robót konstrukcyjno-budowlanych;

2) koordynowania prac związanych z wykonywaniem określonych robót budowlanych;

3) organizowania i kontrolowania robót związanych z zagospodarowaniem terenu budowy;

4) organizowania i kontrolowania robót konstrukcyjno-budowlanych stanu surowego;

5) organizowania i kontrolowania robót związanych z utrzymaniem obiektów budowlanych w pełnej sprawności technicznej;

6) sporządzania kosztorysów na roboty budowlane.

 

Umiejętności technika budownictwa:

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik budownictwa będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:

- posługiwania się dokumentacją techniczną,

- projektowania prostych elementów konstrukcyjnych budowli,

- opracowania projektów organizacji robót,

- dobierania sprzętu, maszyn,

- wykonywanie harmonogramów,

- wykonywania podstawowych badań laboratoryjnych i polowych,

- posługiwanie się narzędziami murarskimi i sprzętem geodezyjnym,

- wykonywania przedmiarów i obmiarów robót,

- przeprowadzania kontroli jakości robót,

- wykonywania kalkulacji robót,

- wykorzystywania specjalistycznych programów komputerowych. 

 



  

 


 

 

 

 

 

 

 

 

      zobacz film z informacją o zawodzie 

mechatronik

Patronat: Odlewnie Polskie S.A.

 

Mechatronika to połączenie kilku zawodów:
mechanika, elektronika i informatyka

 

KWALIFIKACJE WYODRĘBNIONE W ZAWODZIE

ELM.03. Montaż, uruchamianie i konserwacja urządzeń i systemów mechatronicznych

ELM.06. Eksploatacja i programowanie urządzeń i systemów mechatronicznych

 

CELE KSZTAŁCENIA

 Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik mechatronik powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:

1)  w zakresie kwalifikacji ELM.03. Montaż, uruchamianie i konserwacja urządzeń i systemów mechatronicznych:

  1. montowania urządzeń i systemów mechatronicznych,
  2. wykonywania rozruchu urządzeń i systemów mechatronicznych,
  3. wykonywania konserwacji urządzeń i systemów mechatronicznych;

technologia11Przedmioty w kształceniu zawodowym:

  • Bezpieczeństwo i higiena pracy
  • Podstawy mechatroniki
  • Montaż elementów, podzespołów i zespołów mechanicznych
  • Montaż elementów, podzespołów i zespołów pneumatycznych i hydraulicznych
  • Montaż elementów i podzespołów elektrycznych i elektronicznych
  • Rozruch urządzeń i systemów mechatronicznych
  • Konserwacja urządzeń i systemów mechatronicznych
  • Język obcy zawodowy

2)  w zakresie kwalifikacji ELM.06. Eksploatacja i programowanie urządzeń i systemów mechatronicznych:

  1. eksploatowania urządzeń i systemów mechatronicznych,
  2. tworzenia dokumentacji technicznej urządzeń i systemów mechatronicznych,
  3. programowania urządzeń i systemów mechatronicznych.

 Przedmioty w kształceniu zawodowym:

  • Bezpieczeństwo i higiena pracy
  • Obsługa urządzeń i systemów mechatronicznych
  • Tworzenie dokumentacji technicznej urządzeń i systemów mechatronicznych
  • Podstawy programowania urządzeń i systemów mechatronicznych
  • Język obcy zawodowy

 pies mechMożliwości zatrudnienia:

  • w zakładach o zautomatyzowanym i zrobotyzowanym procesie produkcyjnym;
  • przemyśle spożywczym,
  • energetyce i energoelektronice,
  • w przemyśle medycznym,
  • w lotnictwie, żegludze, usługach
  • w zakładach naprawczych sprzętu AGD, automatycznych zabawek dziecięcych itp.

 

Pracownie mechatroniczne w Technikum nr 2

 


Technik informatyk
Technik mechatronik
Technik spedytor
Technik elektronik
Technik budownictwa
Technik mechanik
Technik elektryk
Technik obsługi turystycznej
 
Technik logistyk
Technik organizacji reklamy
Technik cyfrowych procesów graficznych

Technik pojazdów samochodowych

nowoscTechnik ochrony środowiska
nowoscTechnik urządzeń sanitarnych
nowoscTechnik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej

TECHNIK INFORMATYK

Możliwość zdobycia atrakcyjnego zawodu. Program nauczania obejmuje przedmioty niezbędne w pracy informatyka, natomiast baza sprzętowa umożliwia nabycie praktycznych umiejętności. Szkoła posiada pięć pracowni komputerowych oraz Multimedialne Centrum Informacji wyposażone w nowoczesny multimedialny sprzęt komputerowy ze stałym dostępem do Internetu.

Praca absolwenta: 
* instalacja i konfiguracja systemów operacyjnych, 
* eksploatacja i serwis sprzętu komputerowego, 
* prowadzenie systemów oprogramowania użytkowego, 
* projektowanie i administrowanie lokalnymi sieciami komputerowymi, 
* programowanie, 
* projektowanie i prowadzenie baz danych, 
* projektowanie i tworzenie stron WWW, pozyskiwanie informacji z Internetu, 
* instalowanie i prowadzenie gotowych systemów aplikacyjnych. 


Technicy informatycy mogą podejmować pracę w: 
* przedsiębiorstwach zajmujacych sie tworzeniem i eksploatacją oprogramowania komputerowego, 
* firmach świadczących usługi informatyczne, jak: montaż, sprzedaż i serwis sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych, sieci komputerowych, 
* firmach, przedsiębiorstwach stosujących zaawansowane technologie informatyczne,
* działach informatyki różnych przedsiębiorstw, 
* firmach zajmujących się administrowaniem lokalnych sieci komputerowych, 
* własnej firmie komputerowej. 

 

TECHNIK MECHATRONIK

Zawód szerokoprofilowy, umożliwiający wstepną specjalizację pod koniec okresu kształcenia. Specjalizacja może dotyczyć: automatyzacji procesów produkcyjnych robotyki, programowania i obslugi obrabiarek sterowanych numerycznie, mechatroniki pojazdów samochodowych. Szkoła realizująca kształcenie w zawodzie technik mechatronik wspólnie z CKP posiada następujące pomieszczenia dydaktyczne: pracownie elektrotechniki i elektroniki; pracownię komputerowego wspomagania projektowania; pracownie wytwarzania elementów konstrukcyjnych; licencjonowane oprogramowanie CAD/CAM; Pracownia wytwarzania elementów konstrukcyjnych wyposazona jest w : obrabiarki do obróbki metali i tworzyw (obrabiarka CNC) oraz stanowiska do obróbki ręcznej.

Praktyczna nauka zawodu odbywać się będzie w Centrum Ksztalcenia Praktycznego. Zakres umiejetnosci i treści kształcenia, wynikający z opisu kwalifikacji absolwenta, zawierają następujące bloki programowe: podstawy mechatroniki; urządzenia i systemy mechatroniczne; konstrukcje mechatroniczne; podstawy działalnosci zawodowej. Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik mechatronik może być zatrudniony w zakladach o zautomatyzowanym i zrobotyzowanym cyklu produkcyjnym oraz w zakladach prowadzących usługi w zakresie projektowania, serwisu, napraw urządzeń i systemów mechatronicznych a także samodzielnie prowadzić dzialalność gospodarczą. Technicy mechatronicy moga byc zatrudnieni na stanowiskach: konstruktora, technologa, mistrza, kierownika dzialu obsługi i napraw, zaopatrzeniowca, sprzedawcy sprzętu mechatronicznego powszechnego użytku, operatora i programisty CNC.

Wymagania psychofizyczne wlaściwe dla zawodu: ostrość wzroku, prawidłowe widzenie barw; prawidłowy sluch i powonienie; koordynacja zmyslowo-ruchowa; sprawnosc ruchowa rak, w szczególnosci palców; koncentracja i podzielnosc uwagi.

Absolwent szkoły ksztalcącej w zawodzie technik mechatronik będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych związanych z projektowaniem i obsługą urządzeń i systemów mechatronicznych, a zwlaszcza do: montażu i demontażu urządzeń i systemów,  programowania oraz napraw urządzeń i systemów mechatronicznych.

TECHNIK SPEDYTOR

Tendencje w rozwoju gospodarczym Polski w tym udzial w Unii Europejskiej wyraznie wskazuja na rozwój wymiany miedzynarodowej, której nieodlacznym elementem jest spedycja. Mozna zatem prognozowac wzrost zapotrzebowania na specjalistów z tej dziedziny uslug. Optymizm jest tym wiekszy, iz przez wiele lat nie ksztalcono specjalistów spedytorów na poziomie szkoly ponadgimnazjalnej.

SPEDYTOR - organizuje transport towarów importowanych eksportowanych oraz przewozonych wewnatrz kraju. Swa prace wykonuje wykorzystujac umiejetnosci obslugi komputerów, telefaksów, telefonów i innych maszyn oraz urzadzen biurowych Technicy spedytorzy moga byc zatrudniani: w przedsiebiorstwach spedycyjnych, transportowych, agencjach obslugi portów morskich i lotniczych oraz w przedsiebiorstwach transportu kolejowego, miedzy innymi na nastepujacych stanowiskach: specjalista ds. spedycji krajowej i miedzynarodowej, spedytor: krajowy, miedzynarodowy, morski, lotniczy, drobnicowy, calo pojazdowy, sprzedawca uslug spedycyjnych: krajowych, morskich, kolejowych, referent spedycyjny kierownik punktu ladunkowego, dyspozytor ladunkowy, organizator przewozów, taksator, specjalista ekspedytor ds. obslugi punktu eksploatacji.

Po ukończeniu szkoly absolwenci potrafią: opracowywac instrukcje wysylkowe i materialy informacyjne dla klientów, organizowac wyladunek towarów i ich zaladunek do samochodów, wagonów samolotów itp., sporzadzac umowy z klientami, kontrahentami krajowymi i zagranicznymi, uzgadniac sposoby i miejsca dostarczenia ladunku, prowadzic rozliczenia cla, wypelniac druki SAD, organizowac odprawy celne towarów sprowadzanych z zagranicy lub wywozonych z kraju, sporzadzac i wysylac awizo wysylkowe do klientów, prowadzic rozliczenia i rachunków ze spedytorami, klientami krajowymi zagranicznymi, prowadzic rozliczenia wysylki towarów, nadawac informacje faksem do klientów, przepisywac na maszynie lub komputerze potrzebne materialy, umowy i pisma, prowadzac rozmowy z klientami i kontrahentami w jezykach obcych.

Wymagania psychofizyczne wlaściwe dla zawodu spedytora: dobry stan zdrowia, odporność psychiczna na stres, umiejetność samokontroli i samooceny, umiejetność rozwiązywania problemów, zdolność pracy w grupie, dobra pamięć, wyobraźnia przestrzenna, komunikatywność, kultura osobista, podzielność uwagi, szybki refleks, otwartość na innowacje organizacyjno-techniczne i technologiczne.

TECHNIK ELEKTRONIK 

Po ukończeniu szkoly absolwenci potrafią: zanalizowac schematy ideowe, blokowe oraz montażowe ukladów i urzadzeń elektronicznych zmontować, uruchomić i przetestować układy i urządzenia elektroniczne, zaprojektować układy elektroniczne i obwody drukowane, wykorzystując odpowiednie oprogramowanie wspomagajace, zestroić i wyregulowac uklady elektroniczne obsługiwać nowoczesną aparaturę pomiarową i dokonywać pomiarów wielkości elektrycznych i nieelektrycznych oraz zinterpretować otrzymane wyniki poslugiwac sie katalogami elementów i ukladów elektronicznych oraz instrukcjami obslugi i dokumentacja serwisowa urządzeń elektronicznych wykryć usterki i naprawić układy i urządzenia elektroniczne.

Technicy elektronicy są przygotowywani do kontynuacji nauki na wyższych uczelniach we wszystkich kierunkach ksztalcenia ze szczególnym uwzglednieniem elektroniki, informatyki, automatyki, telekomunikacji i innych kierunków elektroniczno-elektrycznych. Technicy elektronicy sa przygotowani do prowadzenia wlasnej dzialalnosci gospodarczej oraz do podjecia pracy na stanowiskach montażu, uruchamiania i kontroli technicznej we wszystkich fazach produkcji, testowania i serwisu urzadzen elektronicznych w: zakladach, w których sa stosowane lub produkowane urzadzenia elektroniczne, warsztatach naprawczych urzadzen elektronicznych, zakladach instalujacych urzadzenia elektroniczne, systemy alarmowe, aparature kontrolno-pomiarowa pracowniach i biurach konstrukcyjno-technologicznych zajmujących sie projektowaniem urzadzeń elektronicznych.

Szkoła posiada bogate, stale uzupelniane zaplecze technodydaktyczne do realizacji tresci programowych przedmiotów zawodowych elektryczno-elektronicznych Pracownia elektroniczna: przyrządy pomiarowe do badania i uruchamiania ukladów elektronicznych (oscyloskopy, zasilacze, generatory, multimetry) stanowiska lutownicze stacje wylutownicze elementy i podzespoly elektroniczne wykorzystywane do montazu projektowanych ukladów urzadzenia i uklady elektroniczne wykorzystywane do cwiczen, wykonane przez uczniów konczacych szkole w ramach prac dyplomowych Pracownia komputerowej symulacji ukladów elektronicznych: sterowniki programowalne firmy AEG programatory pamieci pólprzewodnikowych (DATAMAN-48) 10 stanowisk komputerowych z zainstalowanymi programami: do projektowania i analizy pracy ukladów elektronicznych (SPICE i Elektronics Workbench) do projektowania obwodów drukowanych (Eagle, Accel Eda) do nauki programowania robotów ( MTS Robin) do programowania przemyslowych sterowników programowalnych firmy AEG do programowania i symulacji pracy systemów mikroprocesorowych Pracownia elektrotechniki: przyrzady pomiarowe do badania i uruchamiania ukladów elektronicznych (oscyloskopy, zasilacze, generatory, multimetry) elementy i podzespoly do cwiczen z elektrotechniki stanowiska pomiarowe firmy LEYBOLD do badania: elementów elektronicznych duzej mocy elektronicznych ukladów mocy (prostowniki, falowniki, przemienniki czestotliwosci) maszyn elektrycznych (transformatory, silniki) ukladów zabezpieczen i sterowania (lączników, styczników) stanowiska do nauki montazu instalacji elektrycznych.

 

TECHNIK BUDOWNICTWA

Miejsce pracy absolwenta: Przedsiębiorstwa budowlane głównie przy przygotowywaniu i wykonywaniu robót budowlanych takich jak: budynków mieszkalnych, budynków uzytku publicznego, budowle przemyslowe i skladowe, biurach i pracowniach projektowych, organach nadzoru budowlanego, Inwentaryzacji obiektów budowlanych, przedsiębiorstwach konserwacji zabytków.

Stanowisko pracy absolwenta: w charakterze technika budowy, majstra budowy, kierownika robót, inspektora budowlanego w Urzedzie Gminy, kierownika budowy w nowoczesnych przedsiebiorstwach budowlanych w kraju i zagranicą. Po ukończeniu szkoły absolwent zdobędzie umiejetności: prowadzenie dokumentacji budowy, analizowanie dokumentacji technicznej, sporzadzania kosztorysów, wykonywanie rysunku technicznego, kierowanie robotami budowlanymi, kierowanie brygada remontowo-budowlana, wyposazenia instalacyjne budynków. Po ukonczeniu szkoly i zdaniu matury mozliwosc kontynuacji nauki na wszystkich kierunkach studiów wyższych.

W pracy technika budownictwa ogólnego na budowie ważne są następujące cechy osobowości: zainteresowanie zawodem, podejmowanie samodzielnych decyzji, umiejetność rozmawiania i współżycia z ludźmi oraz kierowanie ich pracą, odpowiedzialność, odporność psychiczna, zdolności organizacyjne, dokladność i solidność, cierpliwość, umiejetność oszczędnego gospodarowania materialami. Jeśli posiadasz kilka wyzej wymienionych cech to zdecyduj sie na zawód technika budownictwa, a umiejętności, fachową i aktualną wiedzę "budowlaną" przekażemy Ci na zajęciach w naszej szkole!

TECHNIK MECHANIK

Technik mechanik bedzie w przyszlosci pracownikiem firmy (przedsiebiorstwa) albo może prowadzic samodzielnie dzialalnosc gospodarcza Absolwenci sa zatrudniani w sferze produkcyjnej (zaklady produkcyjne maszyn i urzadzen, zaklady motoryzacyjne zaklady naprawcze maszyn i urzadzen) uslugowej (stacje obslugi samochodów, zaklady naprawcze taboru samochodowego, hurtownie i sklepy z czesciami samochodowymi Technicy mechanicy nadzoruja prace: robotników wspomagaja prace inzynierów lub samodzielnie wykonuja zadania we wszystkich obszarach dzialalnosci gospodarczej zwiazanej z projektowaniem, wytwarzaniem i eksploatacja maszyn i urzadzen oraz pojazdów samochodowych.

Po ukończeniu szkoły absolwenci potrafią: konstruować proste obiekty mechaniczne, opracowywać dokumentacje podstawowych procesów technologicznych, korzystać z komputerowego oprogramowania użytkowego wspomagajacego projektowanie, produkcję, eksploatację maszyn i urządzeń. Szkoła posiada zaplecze techniczno-dydaktyczne w postaci pracowni technicznej i silnikowej. Uczniowie w ramach zajęć praktycznych i praktyk zawodowych zdobywaja umiejętności w zakresie obsługi i naprawy pojazdów samochodowych w stacjach obsługi i zakładach naprawczych oraz w pracowniach Centrum Ksztalcenia Praktycznego w zakresie planowania procesów technologicznych na obrabiarkach sterowanych numerycznie CNC. Absolwenci technikum są przygotowani do kontynuacji nauki na wyższych uczelniach.

 

TECHNIK ELEKTRYK

Kierunek ten przygotowuje do pracy w zakladach energetycznych, elektronicznych, komunikacji, zakladach uslugowych, produkcyjnych, gdzie wymagana jest umiejetność obsługi i eksploatacji urządzeń i maszyn elektrycznych.


Praca absolwenta: 
- naprawa oraz obsługa urzadzeń i maszyn elektrycznych, 
- wykonywanie instalacji elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych.

 

TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ

Technik obsługi turystycznej ustala, koordynuje i nadzoruje realizację obsługi turystycznej, w celu uzyskania maksymalnych efektów finansowych i społecznych firmy, bada popyt oraz kreuje podaż usług turystycznych dla klientów krajowych i zagranicznych, współpracując z innymi uczestnikami rynku. Planuje trasy podróży i dokonuje rezerwacji w hotelach dla klientów; organizuje lub sprzedaje pełne grupowe wyjazdy służbowe lub urlopowe.

 Absolwenci mogą być zatrudniani w firmach zajmujących się organizacją i obsługą ruchu turystycznego. Mogą również podejmować pracę w urzędach administracji państwowej na stanowiskach związanych z organizacją i promocją turystyki danego regionu. Technik obsługi turystycznej może prowadzić także działalność gospodarczą na własny rachunek. Istnieje możliwość zrobienia licencji pilota turystycznego w ramach szkoły.

Miejsce pracy: w biurach podróży, hotelach, agroturystyce, izbach turystyki, punktach informacji turystycznej, klubach, stowarzyszeniach i innych organizacjach zajmujących się wspieraniem i rozwojem turystyki zarówno w Polsce, jak i na terenie całej Unii Europejskiej.

TECHNIK CYFROWYCH PROCESÓW GRAFICZNYCH

 

Podczas nauki duży nacisk kładzie się na obsługę nowoczesnego oprogramowania w zakresie grafiki 2D oraz 3D oraz projektowanie publikacji. Technik cyfrowych procesów graficznych wykonuje min. komputerowe łamanie tekstu, koryguje kolory w plikach graficznych i dopasowuje wymiary dostarczonych materiałów w taki sposób, żeby podczas drukowania uzyskać pożądany efekt. Zajmuje się również projektowaniem witryn WWW, tworzeniem prezentacji multimedialnych, filmów, użytkowaniem urządzeń cyfrowych stosowanych w procesach poligraficznych oraz kontrolą jakości produktów poligraficznych.

 

Miejsce pracy: 

Technik cyfrowych procesów graficznych ma duże możliwości podjęcia pracy. Jest on potrzebny w każdej niemal agencji reklamowej oraz we wszystkich firmach wydawniczych. Od jego umiejętności zależy bowiem ostateczny wygląd ulotek, prospektów, gazet, czasopism kolorowych i książek, a także publikacji w postaci elektronicznej.

 

TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY

przeprowadza analizy marketingowe, zajmuje się zbieraniem informacji na temat zleceniodawcy i jego oczekiwań, opracowuje informacje niezbędnych do realizacji zadań reklamowych, przygotowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usług reklamowych. 


Miejsce pracy:
 
w działach marketingu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń, działach promocji środków masowego przekazu, agencjach i studiach graficznych, agencjach d/s kontaktów z prasą i kształtowanie opinii publicznej (Public Relations),prasa, radio, telewizja.

 

TECHNIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH

będzie przygotowany do serwisowania pojazdów samochodowych, sprawdzania stanu technicznego zepołów i pojazdów, lokalizowania i usuwania uszkodzeń w pojazdach. W trakcie nauki słuchacze nie tylko poszerzą swoją wiedzę dotyczącą klasycznej budowy pojazdów oraz zasady ich działania, ale również poznają najnowsze technologie i metody diagnostyczne stosowane w motoryzacji. Będą dokonywali oceny stanu technicznego pojazdów z wykorzystaniem komputerowych urządzeń diagnostycznych.

 

Miejsce pracy: Absolwenci kierunku będą cenionymi fachowcami nie tylko w punktach serwisujących pojazdy samochodowe. Ich wiedza będzie również bardzo przydatna przy sprzedaży samochodów. Ciekawą możliwością jest również rozwinięcie własnej działalności oferującej usługi naprawczo – diagnostyczne.

 

 TECHNIK LOGISTYK 

zadaniem logistyka jest dostarczyć właściwy towar, właściwemu klientowi, we właściwej ilości, właściwym czasie, na właściwe miejsce, we właściwym stanie i po właściwych, czyli możliwie najniższych kosztach. W Polsce zaistniało zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu logistyki. Wszystko, co wytworzy przemysł, musi być gdzieś przewiezione, dostarczone, przechowane i tą dziedziną działalności gospodarczej zajmuje się logistyka. Logistyka to przepływ materiałów, informacji i pieniędzy w przedsiębiorstwach i między nimi.

Jako technik logistyk będziesz planował, organizował i kontrolował wykonanie zadań logistycznych środkami transportu lądowego, lotniczego i wodnego. Będziesz organizował transport, zaopatrzenie, magazynowanie i dystrybucję.

Miejsce pracy: Do najpopularniejszych branż, które poszukują logistyków należą przede wszystkim przemysł, budownictwo, handel i usługi oraz informatyka i telekomunikacja.  Na rynku istnieje wiele firm specjalizujących się w spedycji krajowej i międzynarodowej.

nowoscTECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA

Absolwenci kończąc szkołę w zawodzie technik ochrony środowiska, zostaną wyposażeni  w wiedzę i umiejętności  z zakresu ochrony wód, powietrza i gleby, skutecznej ochrony przed promieniowaniem i nadmiernym hałasem. Przyszłą  pracę będą mogli wykonywać w ośrodkach badań i kontroli środowiska, stacjach sanitarno-epidemiologicznych, przedsiębiorstwach wodociągów i kanalizacji, stacjach uzdatniania wody i oczyszczalniach ścieków.

nowoscTECHNIK URZĄDZEŃ SANITARNYCH

Absolwent po ukończeniu technikum będzie przygotowany do zajmowania się utrzymywaniem sprawności urządzeń końcowych tych sieci. Jego praca będzie polegała na  usuwaniu awarii, pracach konserwacyjnych, modernizacji, a także  rozbudowie istniejących i budowie nowych sieci.


nowosc
TECHNIK URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGII ODNAWIALNEJ

Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej jest przygotowanie absolwenta do wykonywania zadań zawodowych dotyczących organizowania i wykonywania prac związanych z montażem instalacji systemów energetyki odnawialnej ich konserwacją i obsługą.

 

 

sam2

    zobacz film z informacją o zawodzie

  Wraz z rozwojem motoryzacji wzrasta zapotrzebowanie na rynku pracy na dobrze wykształconych fachowców z zakresu naprawy i eksploatacji współczesnych pojazdów samochodowych, które są wyposażone w elektronikę i nowoczesne technologie.      

   Kształcący się w tym kierunku uczniowie stają się specjalistami z dziedziny naprawy i eksploatacji pojazdów samochodowych, a także diagnostyki samochodowej.


Kwalifikacje w zawodzie technik pojazdów samochodowych:

MOT.05. obsługa, diagnozowanie oraz naprawa pojazdów samochodowych

MOT.06. organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych

Uzyskany dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest honorowany przez kraje Unii Europejskiej.

 

Kształcenie zawodowe obejmuje:  

  • bezpieczeństwo pracy
  •  podstawy konstrukcji maszyn
  •  budowa i działanie silników pojazdów samochodowych
  •  budowa zespołów podwozi i nadwozi samochodowych
  •  elektryczne i elektroniczne wyposażenie pojazdów
  •  podstawy tworzenia i zarządzania małą firmą
  •  nowoczesne technologie diagnozowania i napraw samochodów na zajęciach praktycznych
  •  języki obce - w tym tak potrzebne słownictwo techniczne

Zadania zawodowe technika pojazdów samochodowych obejmują:

  • wykonywanie oceny stany technicznego pojazdu samochodowego i jego zespołów,
  • dobieranie części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych,
  • obsługiwanie i naprawianie pojazdu samochodowego i jego zespołów,
  • posługiwanie się oprogramowaniem specjalistycznym,
  • prowadzenie dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej związanej z obsługą i naprawą pojazdów samochodowych,
  • organizowanie i nadzorowanie procesów obsługowo-naprawczych pojazdów samochodowych.

Po ukończeniu kształcenia absolwent może podjąć pracę w:

  • zakładach produkcyjnych pojazdów samochodowych,
  • stacjach obsługi pojazdów samochodowych
  • zakładach naprawczych pojazdów samochodowych
  • stacjach kontroli pojazdów
  • przedsiębiorstwach transportu samochodowego
  • instytucjach zajmujących się obrotem pojazdami samochodowymi i ich częściami zamiennymi
  • instytucjach zajmujących się ewidencją pojazdów samochodowych oraz ubezpieczeniem komunikacyjnym
  • przedsiębiorstwach doradztwa technicznego dotyczącego motoryzacji
  • biurach konstrukcyjnych firm motoryzacyjnych
  • może także samodzielnie prowadzić działalność gospodarczą.

   

   Ze względu na umieszczenie w programie nauczania zagadnień mechaniki, wytrzymałości materiałów, materiałoznawstwa, podstaw konstrukcji maszyn i maszynoznawstwa absolwent może kontynuować naukę na różnych kierunkach mechanicznych wyższych uczelni technicznych.

   Po ukończeniu szkoły oraz spełnieniu dodatkowych wymagań określonych w „Prawie o Ruchu Drogowym” możesz uzyskać uprawnienia diagnosty w Stacji Kontroli Pojazdów oraz instruktora nauki jazdy. Słuchacz podczas zajęć może odbywać naukę jazdy samochodem zgodnie z przepisami dotyczącymi szkolenia dla osób ubiegających się o prawo jazdy kategorii B.

poj sam

 

 cke                                                                                                      logo oke

                                                     


Wszystkie informacje dotyczące egzaminu maturalnego, informatory maturalne, karty wzorów, arkusze z poprzednich lat znajdziesz na stronie:

Część pisemna egzaminu maturalnego w terminie głównym dla absolwentów wszystkich typów szkół rozpocznie się w poniedziałek, 8 czerwca 2020 roku i potrwa do 29 czerwca. W tym roku nie będzie egzaminów ustnych. Termin dodatkowy egzaminu maturalnego jest zaplanowany od 8 do 14 lipca br. Absolwent zda egzamin i uzyska świadectwo dojrzałości, jeżeli z każdego przedmiotu obowiązkowego w części pisemnej otrzyma co najmniej 30 proc. punktów możliwych do uzyskania oraz przystąpi do części pisemnej egzaminu maturalnego z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego. 

Do 11 sierpnia 2020 r. będą ogłoszone wyniki egzaminu maturalnego. Do tego samego dnia, 11 sierpnia absolwenci odbiorą świadectwa, aneksy i informacje o wynikach. Sesja poprawkowa egzaminu maturalnego (dla zdających, którzy nie zdali egzaminu tylko z jednego przedmiotu) - 8 września 2020 r. (wtorek), godz. 14.00 część pisemna.



  1. Wytyczne dotyczące organizowania i przeprowadzania egzaminów zewnętrznych opracowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Główny Inspektorat Sanitarny 
  2. Dokument do pobrania (pdf)

 koronawirus



 


 

Wykaz olimpiad, o którym mowa w Komunikacie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wykazu olimpiad przedmiotowych przeprowadzanych z przedmiotu lub przedmiotów objętych (...) egzaminem maturalnym w roku szkolnym 2019/2020 oraz uprawniających do przyjmowania laureatów i finalistów tych olimpiad w pierwszej kolejności do szkół wymienionych w art. 132 ustawy – Prawo oświatowe oraz art. 20d ustawy o systemie oświaty (aktualizacja z 5 kwietnia 2019 r.), zwanym dalej „wykazem olimpiad”, dostępnym pod następującym adresem: https://bip.men.gov.pl/wp-content/uploads/sites/2/2018/06/komunikat-ministra-edukacji-narodowej1.pdf

Nazwa olimpiady  Organizator Przedmiot
 Olimpiada Matematyczna  Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji Matematycznej w Warszawie

 egzamin maturalny: matematyka

 Olimpida Literatury i Języka Polskiego  Instytut Badań Literakich PAN  egzamin maturalny: język polski
 Olimpiada Informatyczna  Fundacja Rozwoju Informatyki w Warszawie  egzamin maturalny: informatyka
 Olimpiada Języka Angielskiego  Wyższa Szkoła Języków im. Samuela Lindego w Poznaniu  egzamin maturalny: język angielski
 Olimpiada Języka Niemieckiego  Wyższa Szkoła Języków im. Samuela Lindego w Poznaniu  egzamin maturalny: język niemiecki
 Ogólnopolska Olimpiada Historyczna  Polskie Towarzystwo Historyczne w Warszawie  egzamin maturalny: historia
 Olimpiada "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego"

 Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku,
 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

 egzamin maturalny: historia
 Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym  Uniwersytet Warszawski  egzamin maturalny: wiedza o społeczeństwie
 Olimpiada Geograficzna  Polskie Towarzystwo Geograficzne w Warszawie  egzamin maturalny: geografia

 

Zdający, który zamierza przystąpić do egzaminu maturalnego, składa pisemną deklarację przystąpienia do tego egzaminu odpowiednio dyrektorowi macierzystej szkoły albo dyrektorowi okręgowej komisji egzaminacyjnej. 

   do kogo składa?  do kiedy?
(deklaracja wstępna)
 do kiedy?
(deklaracja ostateczna)
wzór deklaracji
(załącznik do pobrania)
dodatkowe informacje
(nr sekcji) 
 A. Uczeń, który zamierza przystąpić do egzaminu maturalnego bezpośrednio po ukończeniu szkoły w 2020 r.  do dyrektora szkoły macierzystej  do 30 września 2019 r  do
7 lutego 2020 r.
 1a  2.1.

 B.

  •  Absolwent, który ukończył technikum (...) w latach szkolnych 2015/2016 – 2018/2019
 do dyrektora szkoły macierzystej  do 30 września 2019 r. (nieobowiązkowo)  do
7 lutego 2020 r.
 1a  2.2


 

 Tematy maturalne z języka polskiego "stara formuła" 

  • Tematy maturalne z języka polskiego dla Technikum Nr 2 im. E. Kwiatkowskiego i Liceum Profilowanego

pobierz


Opłata za egzamin maturalny

 

Egzamin maturalny jest odpłatny dla absolwentów, którzy:

  • przystępują do egzaminu z tego samego przedmiotu obowiązkowego lub z tego samego przedmiotu dodatkowego na tym samym poziomie po raz trzeci lub kolejny (jeden raz = jeden rok)

Przykład 1.: absolwent X przystąpił do obowiązkowego egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym po raz pierwszy w 2017 r. – najpierw w maju, a następnie do sesji poprawkowej w sierpniu, za każdym razem nie osiągając wymaganego do zdania progu 30% punktów. W 2018 r. absolwent X nie przystępował do egzaminu. W 2019 r. absolwent X przystąpił do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym po raz drugi, ponownie w maju i w sierpniu, ponownie nie osiągając wymaganego progu 30%. W 2020 r. absolwent X postanawia przystąpić do obowiązkowego egzaminu z matematyki po raz trzeci, co oznacza, że za ten egzamin jest zobowiązany wnieść opłatę w wysokości 50 zł.

Przykład 2.: absolwent Y przystąpił do egzaminu z biologii na poziomie podstawowym (jako przedmiot dodatkowy) po raz pierwszy w 2011 r. W 2014 r. przystąpił do tego samego egzaminu (biologia na poziomie podstawowym), aby podwyższyć wynik. W 2020 r. absolwent Y zamierza przystąpić do egzaminu z biologii, ale na poziomie rozszerzonym. Za ten egzamin nie wnosi opłaty, ponieważ do egzaminu z biologii na poziomie rozszerzonym przystępuje po raz pierwszy.

  • w latach ubiegłych (2005–2019) zadeklarowali chęć przystąpienia do egzaminu z danego przedmiotu dodatkowego na danym poziomie, ale do niego nie przystąpili (nie stawili się na egzaminie).

Przykład 3.: absolwent Z w 2007 r. zadeklarował chęć przystąpienia do egzaminu z historii sztuki na poziomie rozszerzonym, ale nie zgłosił się na ten egzamin (nie przystąpił do niego). W 2020 r. chce przystąpić do tego samego egzaminu. Oznacza to, że za ten egzamin jest zobowiązany wnieść opłatę w wysokości 50 zł.

Przykład 4.: absolwent V w 2014 r. zadeklarował chęć przystąpienia do egzaminu z informatyki na poziomie podstawowym, ale do niego nie przystąpił. W 2020 r. chce przystąpić do egzaminu z informatyki na poziomie rozszerzonym. Ponieważ poziom egzaminu jest inny – nie ma obowiązku wnoszenia opłaty za ten egzamin.

 

  • Opłata za egzamin maturalny z każdego przedmiotu obowiązkowego i przedmiotu dodatkowego, zarówno w części ustnej, jak i w części pisemnej, na danym poziomie, wynosi 50 zł brutto.
  •  Opłatę za egzamin maturalny wnosi się w terminie od 1 stycznia 2020 r. do 7 marca 2020 r. na rachunek bankowy wskazany przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Niewniesienie w tym terminie opłaty za egzamin maturalny skutkuje brakiem możliwości przystąpienia do tego egzaminu.
  •  Opłata za egzamin maturalny nie podlega zwrotowi w razie rezygnacji z przystąpienia do egzaminu bądź nieprzystąpienia do egzaminu.
  •  Dowód wniesienia opłaty absolwent składa dyrektorowi okręgowej komisji egzaminacyjnej w terminie od 1 stycznia 2020 r. do 7 marca 2020 r. Kopię dowodu wniesienia opłaty absolwent składa w tym samym terminie dyrektorowi szkoły, w której składa deklarację.
  •  W szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej w porozumieniu z dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, na udokumentowany wniosek absolwenta, może wyrazić zgodę na wniesienie przez absolwenta opłaty za przystąpienie do egzaminu maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów po 7 marca 2020 r., jednakże nie później niż do 31 marca 2020 r.

  • Praktyka zagraniczna w Portsmouth - Wielka Brytania - 2015

    Nasza szkoła nieprzerwanie od 2006 r przygotowuje wnioski do konkursów i z sukcesem zdobywa fundusze unijne na zorganizowanie praktyk zagranicznych dla uczniów i nauczyciela także współpracę międzynarodową szkół. Zagraniczne praktyki zawodowe drogą do europejskich standardów w kształceniu zawodowym”to tytuł aktualnie realizowanego projektu w ramach nowego programu Erasmus+.

   Głównym celem projektu jest podniesienie umiejętności i kwalifikacji uczniów, wsparcie ich w zdobywaniu umiejętności zawodowych, a także kluczowych umiejętności niezbędnych do funkcjonowania na współczesnym rynku pracy, tj. posługiwanie się językiem obcym oraz funkcjonowanie w środowisku wielokulturowym. W ramach projektu 54 uczniów technikum, kształcących się w różnych zawodach odbędą dwutygodniowe praktyki w Wielkiej Brytanii w Portsmouth.

Pierwsza grupa uczniów spędziła 2 tygodnie na stażach w firmie Training Vision. Było to 18 uczniów klasy trzeciej kształcących się w zawodzie technika informatyka. Pod czujnym okiem swojego trenera poznawali tajniki programu WordPress i projektowali portale internetowe. Odwiedzili także Uniwersytet Portsmouth i poznali warunki studiowania w Anglii.W chwili obecnej kolejna grupa przebywa w Portsmouth. We wrześniu do Anglii wyjedzie ostatnia, trzecia grupa naszych uczniów.

   Druga grupa uczniów wyjechała 24 maja b.r. Tym razem to grupa wielozawodowa. Są to uczniowie zdobywający zawód technika budownictwa, technika ochrony środowiska, technika pojazdów samochodowych, technika mechanika i technika mechatronika. Uczniowie praktykują w lokalnych firmach.

   Pobyt na zagranicznych praktykach jest dla uczniów całkowicie bezpłatny. Mają zapewniony przelot, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, bilety miesięczne na przejazdy lokalne, program kulturowy oraz kieszonkowe na drobne wydatki. To wszystko dzięki dofinansowaniu z funduszy europejskich, które szkoła pozyskała na zorganizowanie staży dla uczniów.

Program kulturowy dla młodzieży jest bardzo atrakcyjny, bo Portsmouth to  jedno z najbardziej znanych brytyjskich miast portowych, położonych nad kanałem La Manche. Zachwyca swoją stylową architekturą i niepowtarzalną atmosferą oraz unikalnym charakterem. Tym, co świadczy o jego niepowtarzalności na pewno jest bogata historia, która zostawiła w mieście wiele śladów – zwłaszcza, jeśli chodzi o jej morską część. Miasto było niegdyś, i zresztą nadal jest, bazą Królewskiej Marynarki, która ma w nim swoje muzeum – PortsmouthHistoricDockyard. Bogate dzieje miasta pozostawiły tu dużo atrakcji turystycznych i historycznych. W ramach programu kulturowego uczniowie mają możliwość oglądać PortsmouthHistoricDockyard, w którym na największą uwagę zasługują 3 okręty wojenne: HMS Warrior, MarryRose a także HMS Victory, na którym zginął kapitan Nelson. Uczniowie odwiedzają D-Day Museum upamiętniające operację Overlord, zwiedzająSouthseaCastle, zamek zbudowany w 1544 roku jako część fortyfikacji,  The Round Tower-historyczna fortyfikacja leżąca u wejścia do portu, Portsmouth City Museum , gdzie między innymi zgromadzone są pamiątki po A.Conan Doyle’u. Główną atrakcją miasta jest widokowa  wieża w kształcie żaglowca  Spinakker Tower. W ramach programu kulturowego każda grupa młodzieży odwiedza także Londyn.

- Międzynarodowe praktyki zawodowe naszych uczniów są jednym z elementów strategii rozwoju szkoły. Dzięki intensywnej działalności, miejsca odbywania praktyk poszerzają się o coraz to nowe atrakcyjne wyjazdy. Staramy się żeby uczniowie nie tylko zdobywali doświadczenie zawodowe ale również mieli możliwość poznawania kultury, zwyczajów, nawiązywania nowych znajomości. Doświadczenie jakie można zdobyć podczas takich praktyk z pewnością zostanie docenione w przyszłym starcie zawodowym naszych uczniów. Dostrzegając bardzo pozytywny wpływ praktyk zagranicznych, chcemy kontynuować tego rodzaju działania i je rozszerzać na kolejne obszary pracy szkoły, aby nasi absolwenci byli absolwentami "na miarę Europy" .

galeria zdjęć


  • Praktyka zagraniczna w Stafford - Wielka Brytania - 2013

Uczniowie Technikum Nr 2 im. E. Kwiatkowskiego w Starachowicach wzięli udział w projekcie Leonardo da Vinci, dzięki któremu odbyli 3-tygodniową praktykę zawodową w angielskim mieście  Stafford połączoną ze zwiedzaniem kraju. Uczniowie z klasy II w zawodzie technik  obsługi ruchu turystycznego oraz II i III w zawodzie technik mechanik i technik  pojazdów samochodowych w składzie: Aleksandra Jóźwik, Karolina Siekańska, Aleksandra Borowiecka, Paulina Obara, Diana Pająk,  Karolina Pocheć, Krystian Bzinkowski, Damian Bodulski, Piotr Majewski, Mateusz Jaśkiewicz, Marcin Śmiech, Dawid Sala, Dariusz Świetlik, Grzegorz Wiśniewski, Przemek Linek, Michał Surdy znajdowali się pod opieka Anny Bracik i Anety Troszczak ( nauczyciele języka angielskiego).

Uczniowie odbywali praktyki w hotelach: Swan, The Moat House, Dog &Doubled natomiast  przyszli mechanicy  w okolicznych zakładach samochodowych::  PKS, I. S.S. Motors, FMS, Elite Venihicle Services. Część praktykantów przez ten okres przebywała u angielskich rodzin, natomiast reszta w wynajętym domu.Uczniowie Technikum Nr 2 spotkali się z bardzo miłym przyjęciem ze strony angielskiej społeczności. Z każdym problemem mogli się również zgłosić  do angielskich opiekunów praktyk oraz nauczycieli wspierających ich od strony językowej. Dzięki pobytowi za granicą  mogli doskonalić swoje umiejętności zawodowe i  poznać obyczaje kraju. Wolny czas spędzali na zabawie w kręgielni i dyskotece, a także na przechadzkach po ulicach miasta. Natomiast w weekendy odbywały się wycieczki po kraju. Zwiedzili: Londyn (Tower Bridge, Buckingham Palace, Houses of Parliament, London Eye, Piccadilly Circus, River Thames, MuseumMadamTisseue), Birmingham, Liverpool, Walie (Portmeirion, Croeso)i zamek w Canock, gdzie obejrzeli największe atrakcje tych miejscowości.Byli zachwyceni pięknem Anglii, oraz życzliwością tamtejszych ludzi. Na zakończenie obyła się uroczysta kolacja  w Domu Polonii, gdzie wręczono certyfikaty  uczestnictwa  w projekcie.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że młodzież Technikum nr 2 dzięki projektom,  w coraz większym stopniu korzysta z praktyk zawodowych w krajach Unii Europejskiej – pozwala to na lepszą motywację do nauki języków obcych, przedmiotów zawodowych, przygotowanie do egzaminu zawodowego oraz lepsze funkcjonowanie na rynkach pracy, o jest jednym z głównych zadań w Technikum Nr 2 – podkreśla dyrektor szkoły  Grażyna Małecka. 

Uczestnicy praktyk - fotogaleria


  • Praktyka zagraniczna w Schkeuditz - Niemcy - 2013

 

Praktyki w Niemczech 30-go listopada 2013 powróciła do kraju grupa naszych uczniów z dwutygodniowej praktyki zawodowej w Niemczech. W projekcie Leonardo da Vinci” Europejskie standardy w kształceniu zawodowym’’ realizowanym przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie’’ wzięło udział 16 uczniów z klas trzecich i czwartych o profilu –technik budownictwa: Marcin Majer, Adrian Sieniek, Filip Dudek, Bartosz Fijałkowski, Rafał Pocheć, Łukasz Tusiński, Jakub Kunert, Mateusz Słyk, technik logistyk-Sylwia Sucha, Radosław Kos, Karol Kusiak, Aleksandra Gębura, Paulina Sitek, technik spedytor- Sylwia Lipiec, Jakub Małecki, Jacek Kiełek.

Wraz z opiekunami – koordynatorką projektu Elżbietą Gęburą i nauczycielką języka niemieckiego Teresą Sowa młodzież spędziła dwa pełne wrażeń tygodnie w Schkeuditz koło Lipska(Saksonia) –miasta uduchowionego Goethego, romantycznego Schillera, utalentowanego Bacha, muzykalnego Wagnera i przegranego Napoleona. Organizacja goszcząca Vitalis mająca siedzibę w dawnej rycerskiej posiadłości Gut-Wehlitz dołożyła wszelkich starań, aby młodzież tu przebywająca mogła nie tylko wykonywać prace określone programem, ale też poznawać ludzi, ich język i kulturę , historię kraju(podział i zjednoczenie Niemiec, mur berliński), zwyczaje i  zabytki. Mimo typowo listopadowej aury młodzież zwiedziła Lipsk (spacer po mieście z przewodnikiem, przepiękne ZOO, pomnik upamiętniający bitwę narodów 1813r.,rynek świąteczny ze wszystkimi atrakcjami), Berlin (Urząd Kanclerza Niemiec, Parlament Niemiecki, Bramę Brandenburska, muzeum figur woskowych – Madame Tussauds, Muzeum Pergamonu itp.)oraz Drezno – stolicę Saksonii (m.in. zespół pałacowy Zwinger, plac teatralny, kościół dworski). Nie zabrakło również wycieczki zawodowej na pobliskie lotnisko Leipzig-Halle, gdzie również znajduje się Centrum Ruchu Towarowego  DHL. Dzięki poruszaniu się specjalnym busem po płycie lotniska młodzież mogła z bliska przyjrzeć się samolotom i dowiedzieć się na czym polega praca różnych służb.

Dla większości młodych ludzi pobyt w Niemczech był pierwszym pobytem poza granicami kraju. Wszyscy przekonali się, że Europa potrzebuje wykwalifikowanych pracowników znających języki obce, otwartych na wielokulturowość. Niemieccy opiekunowie byli bardzo zadowoleni z polskich praktykantów. Podkreślali ich pracowitość, zaangażowanie, punktualność i dobre przygotowanie. Młodzież z kolei bardzo wysoko oceniła swoich pracodawców –„ zawsze uśmiechnięci i gotowi do pomocy”. Ostatniego dnia pobytu wszyscy otrzymali certyfikaty potwierdzające nabyte umiejętności. Szkoda, ze tak szybko minęły te dwa tygodnie!

Projekt  realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”

zobacz fotogalerię

 

© 2025 Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 w Starachowicach - Webmaster: Dariusz Leszczyszyn.

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! templates by Engine Templates

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.