Ułatwienia dostępu

Open menu
Budynek szkoły
Microsoft OFFICE 365
Szkoła z Klasą 2.0
Sala gimnastyczna
Szkolenia CISCO
Microsoft AZURE
Pracownia mechatroniczna
Pracownia elektryczna
Pracownia sieci komputerowych

 Biblioteka Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 w Starachowicach

Motto: 
"Poinformowany jest ten, który wie, gdzie jest napisane to, czego nie wie." 
Thomas Franke 

Aktualnie Biblioteka Szkolna mieści się na parterze budynku. W 2023 roku, podczas generalnego remontu budynku szkoły, Biblioteka zyskała zupełnie nowy wygląd. Pomieszczenie zostało odmalowane, a dzięki wymianie okien stało się widne i wizualnie większe. Bibliotekę wyposażono w nowe, funkcjonalne meble: stoły, krzesła i regały. Ponadto, biblioteka dysponuje pięcioma nowymi stanowiskami komputerowymi dla uczniów, a także drukarkami, skanerem oraz ekranem i rzutnikiem. W ostatnich latach w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa księgozbiór biblioteki został wzbogacony o nowe pozycje książkowe (zarówno lektury jak i beletrystyczne nowości wydawnicze).
Nauczyciele-bibliotekarze, korzystając z programu bibliotecznego Librus e-biblio wykorzystują w swej codziennej pracy nowoczesne technologie, które znacznie usprawniły proces wypożyczania książek: wszystkie egzemplarze książek zostały opatrzone kodami kreskowymi, zainstalowano skanery w/w kodów, a uczniów wyposażono w elektroniczne karty biblioteczne.
Biblioteka szkolna jest miejscem lubianym przez uczniów i nauczycieli. Młodzież ceni sobie ją nie tylko jako pomieszczenie do cichej nauki, ale także miejsce, gdzie można miło spędzić swój czas wolny, korzystając z komputerów, książek oraz gier planszowych.

 

PRACOWNICY ADMINISTRACJI

mgr Monika Gralec-Klocek - główny księgowy 

mgr Grzesik Jolanta - kierownik admn.-gosp. 

mgr Cioroch Anna -  sekretarka 

mgr Grosicka Aneta - Sam. referent ds. księgowych

mgr inż. Dariusz Leszczyszyn - administrator sieci oraz sprzętu komputerowego

 

Jeśli masz problemy, porozmawiaj ze swoim wychowawcą, pedagogiem szkolnym. Na pewno zostaniesz wysłuchany.

 

mgr Justyna Pastuszka - pedagog szkolny

Poniedziałek :
8.15 - 13.45
Wtorek :
8.15 - 12.45 
Środa :
11.00 - 15.00 
Czwartek :
8.15 - 13.15 
Piątek :
 10.00 - 13.00

 

mgr  Katarzyna Drabik - pedagog specjalny

Poniedziałek :
  7.30 - 9.10; 10.05 - 14.30
Wtorek :
7.00 - 8.15;   9,10 - 15.05 
Środa :
 7.00 - 7.30;  9.10 - 14.15
Czwartek :
 11.05 - 13.40
Piątek :
7.00 - 7.30 

mgr  Monika Gajewska - psycholog

Poniedziałek :
 9.00 - 14.00
Wtorek :
8.00 - 13.00 
Środa :
 8.00 - 13.00
Czwartek :
 9.00 - 14.00
Piątek :
 9.00 - 14.00

 

 

Jak radzić sobie z sytuacją trudną

Nieszczęśliwy, Człowiek, Maska, Smutny

 

Sytuacje trudne, problemowe czy kryzysy są nieodłącznym elementem naszego życia jak też rozwoju. Są to takie chwile kiedy to co w życiu poukładane i przewidywalne nagle się rozpada, zmienia. Przestaje istnieć pewna integralna całość, w której funkcjonujemy. Sytuacje trudne mogą wywołać nagłe i nieoczekiwane zdarzenia losowe, zmiany związane z kolejnymi etapami naszego życia, przeżycia i konflikty wewnętrzne czy też problemy dnia codziennego. Nagłe zmiany powodują, że możemy być przytłoczeni zaistniałymi zdarzeniami, czuć się zagubieni, bezradni i zdezorientowani na dotychczasowe życiowe cele. Sytuacja trudna związana jest z poczuciem niepewności, zagrożenia, lęku czy strachu z tym co będzie dalej ale i tego co jest teraz. Zostaje zachwiana nasza równowaga wewnętrzna. Przeżywamy też różne emocje które towarzyszą nam każdego dnia, a teraz szczególnie się nasilają i są widoczne. Odczuwamy dyskomfort psychiczny i fizyczny. Niezależnie od źródła i rodzaju sytuacji trudnych są one obecne i zdarzają się w życiu każdego człowieka. Dobrze jest je zrozumieć, aby wypracować sposób naszego działania w chwili zaistniałego kryzysu. Każdy z nas radzi sobie różnie z problemami co związane jest z dotychczasowymi doświadczeniami, umiejętnościami, temperamentem czy cechami osobowości. Co może pomóc w radzeniu sobie i przetrwaniu w sytuacji trudnej /taką jest teraz niewątpliwie pandemia koronawirusa/: - nazwij to co się wydarzyło i to co budzi Twój niepokój, obawę - określ swoje samopoczucie, rozpoznaj i nazwij emocje oraz zaakceptuj je /masz prawo czuć lęk czy stres/ - nie zagłuszaj i nie wypieraj oznak kryzysu /są one naturalną reakcją na sytuację trudną/ - skoncentruj się na chwili obecnej, ustal priorytety i to co w danym momencie jest najważniejsze, określ działania na czas kryzysu - wyznaczaj cele krótkoterminowe, które będziesz realizować, ich osiągnięcie niech będzie Twoim małym sukcesem - podtrzymuj motywację do działań, uświadamiaj sobie po co coś robisz - traktuj siebie z wyrozumiałością /nie musisz być idealny, nie krytykuj się gdy nie udaje ci się coś zrobić/ - stwórz przestrzeń tylko dla siebie tak abyś miał okazję na czas relaksu i odpoczynek, podejmij działania wzmacniające dobry nastrój - dbaj o zdrowie fizyczne, szczególnie teraz kiedy jest bardzo potrzebne, staraj się utrzymać równowagę w każdym obszarze swojego życia - szukaj wsparcia i pomocy /rozmawiaj z innymi, proś o pomoc, wymieniaj informacje, dziel się swoimi wątpliwościami. Wyżej wymienione działania dadzą Ci siłę i pozwolą na łatwiejsze przezwyciężenie zaistniałych trudności, a może umożliwią też odkrycie siebie na nowo. W odniesieniu do rzeczywistości w której teraz się znajdujemy poszukaj mimo wszystko pozytywnych aspektów. Wykorzystaj czas na to, aby się uczyć, sprawdzić się w nowych sposobach nabywania wiedzy, doskonalić umiejętności, rozwijać zainteresowania, kształtować samodyscyplinę i odpowiedzialność. Konieczna izolacja może też być okazją do chwili refleksji, zatrzymania się w pędzie życia, nawiązania głębszych relacji z bliskimi osobami jak też sprawdzenia siebie w radzeniu sobie z sytuacją trudną. W chwili zagubienia należy wyznaczać swój życiowy azymut i pamiętać, że każda sytuacja nawet ta najtrudniejsza też przemija.

Buźka, Emotikon, Gniew, Zły, Lęk, Emocje

„Miarą człowieka nie jest zachowanie w chwilach spokoju, lecz to co czyni, gdy nadchodzi czas próby”

Martin Luther King 

 

 

 

 

Opracowała: Dorota Dwojak 

Aktualizacja: 07.12.2020

 

 

malecka fotka kmiotek

jagiela m

Dyrektor Wicedyrektor Wicedyrektor Kierownik
szkolenia 
praktycznego
Grażyna Małecka Beata Sławińska-Kopyś Grażyna Kmiotek Monika Jagieła

 

 

 

Dyżury zespołu kierowniczego szkoły

 

 

Poniedziałek   zamiennie 7.30 do 15.30
Wtorek  Beata Sławińska-Kopyś  7.30 do 15.30
Środa  Grażyna Kmiotek 7.30 do 15.30
Czwartek  Monika Jagieła 7.30 do 15.30
Piątek  zamiennie 7.30 do 15.00

Rok szkolny 2019/2020

samorzad

Opiekun Samorządu: Hanna Zapała, Marta Zacharska

    kacper    
   Przewodniczący - Kacper Suski - klasa  3brt   

 Członkowie:

fryderyk Fryderyk Kijas 1TI

hubert Hubert Szybalski 2lt

 julka

Julia Pater 1TL

martyna

 Martyna Wrona 2rt

mateusz

Mateusz Pocheć 2 int


 

Rok szkolny 2017/2018 i 2018/2019

 

Wiktoria Schab klasa 2 lt

Wiktor Korczak klasa 1pt

Diana Jop klasa 2lt

Wiktoria Szast klasa 2lt

Kamila Jarzębak klasa 3bot

Tomasz Frolovs klasa 2lt

 

 

 


 

 

 

 

Rok szkolny 2016/2017 

samorzad2016 17

 

Kamila Jarzębak 3bot

Iza Rak 3rt

Wiktoria Schab 1lt

Joanna Śmigielska 3lt

Wojciech Więckiewicz 2int

 

 

 

 

 


ecdlNasza szkoła  od kilku lat współpracuje z Polskim Towarzystem Informatycznym w zakresie propagowania ideii ECDL, organizowania i przeprowadzania egzaminów pozwalających uzyskać prestiżowy Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych, ceniony przez pracodawców w całej Europie.

W nowym modelu ECDL 2009 zgodnym z jakościowymi wymaganiami Fundacji ECDL wszystkie egzaminy muszą odbywać się na komputerach w certyfikowanym laboratorium ECDL. 

W naszej szkole już funkcjonuje 
Certyfikowane Laboratorium ECDL !

Tak więc, egzaminy odbywają się na miejscu, w pracowni komputerowej naszej szkoły, a przeprowadzają je nauczyciele przedmiotów informatycznych naszej szkoły, którzy posiadają uprawnienia egzaminatorów ECDL.

 

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL (European Computer Driving Licence) zaświadcza, że jego posiadacz potrafi prawidłowo realizować przy pomocy mikrokomputera podstawowe zadania, takie jak: edycja tekstów, wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego czy też sieci komputerowej. Kontrola tych umiejętności jest realizowana jako 7 egzaminów, w tym 1 teoretyczny i 6 praktycznych. Egzaminy pokrywają następujące obszary zastosowań mikrokomputerów i technologii informatycznej:

 

Podstawy technik informatycznych
Użytkowanie komputerów
Przetwarzanie tekstów
Arkusze kalkulacyjne
Bazy danych
Grafika menedżerska i prezentacyjna
Usługi w sieciach informatycznych


Egzaminy te sprawdzają podstawowe umiejętności, potrzebne zarówno w pracy zawodowej jak i coraz częściej w życiu codziennym każdego obywatela Europy.

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych jest jednolity w całej Europie i służy:

przygotowaniu obywateli Europy do życia w Społeczeństwie Globalnej Informacji;

podniesieniu poziomu umiejętności wykorzystania mikrokomputerów w pracy zawodowej i życiu codziennym;

wprowadzeniu i ujednoliceniu bazowego poziomu kwalifikacji, niezależnego od kierunku i poziomu wykształcenia pracowników;

opracowaniu modelu edukacji w zakresie użytkowania mikrokomputerów;

umożliwieniu przemieszczania się pracowników pomiędzy krajami w ramach Wspólnoty Europejskiej.

Fakt zdania egzaminów z poszczególnych modułów jest odnotowywany przez egzaminatora w Europejskiej Karcie Umiejętności Komputerowych. Jest ona wymieniana na Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych po zdaniu wszystkich 7 egzaminów w ciągu maksymalnie 3 lat. Jest więc czas na przygotowanie się, poznanie możliwości wykorzystania mikrokomputerów w pracy i uzyskanie ECDL.

Certyfikat ECDL zachowuje swoją ważność bezterminowo.

(źródło: http://www.ecdl.com.pl )

 

© 2025 Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 w Starachowicach - Webmaster: Dariusz Leszczyszyn.

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! templates by Engine Templates

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.